diumenge, 4 de març del 2018

MANTEGA CASOLANA!

Aquesta setmana, en Marc Ribas, al Cuines de TV3, va explicar com fer mantega a casa...i va resultar un procés tan fàcil i divertit, que vaig decidir que diumenge en faria i seria un dels plats forts del nostre esmorzar...I dit i fet...aquí la teniu!!!! I, com no podia ser d'altra manera amb les explicacions rebudes...ha quedat BRUTAL!


INGREDIENTS
500 ml de nata per muntar (35%  matèria grassa mínim)

PREPARACIÓ
Poseu la nata en el bol de la KA i comenceu a batre amb l'accessori globus, a velocitat mitjana.



Quan ja la tingueu muntada, no pareu, continueu batent a la mateixa velocitat.


Veureu que la nata es talla i es torna groga.


I arriba un moment que es separa la mantega d'una mena de sèrum.


Quan tota la mantega estigui acumulada al globus, la cosa està llesta. Això si, guardeu el sèrum, perquè el podeu fer servir per alguna recepta pastissera.


Per acabar de tenir llesta la mantega, agafeu una gassa o roba de fil primeta, embolcalleu la mantega i apreteu-la, perquè així acabi de treure el líquid que li pugui quedar.



I ja la teniu a punt de servir!


Untada en un bon pa, i acompanyada d'una bona melmelada....immillorable!



Que vagi de gust!

4 comentaris:

  1. Quan recullo la llet de vaca bergadana, abans d'arribar a casa ja tinc dos dits de nata al coll de l'ampolla. Més bona impossible. Cal provar la recepta de fer mantega. Efectivament: brutal!!

    ResponElimina
  2. Jo la vaig descobrir un dia accidentalment...em vaig deixar la KA muntant nata i em vaig posar a parlar per tel.
    Queda boníssima!
    PTNTS
    Glòria

    ResponElimina
  3. Jo la vaig descobrir un dia accidentalment...em vaig deixar la KA muntant nata i em vaig posar a parlar per tel.
    Queda boníssima!
    PTNTS
    Glòria

    ResponElimina