Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris GALETES SALADES. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris GALETES SALADES. Mostrar tots els missatges

diumenge, 5 de maig de 2019

GALETES DE SOBRASSADA

Aquestes galetes de sobrassada, per menjar soles o acompanyades, són una versió de les que ens va ensenyar fer el mestre Lluis Blanch en el darrer curs de pastisseria dolça i salada al que vaig assistir al Centre Cívic del meu barri....són espectacularment bones...i un aperitiu genial acompanyades d'una mica de crema de formatge o qualsevol altre condiment que us passi pel cap!

INGREDIENTS (Per unes 30 galetes grossetes)
350 grams de sobrassada
100 grams de mantega
10 grams de sucre llustre
360 grams de farina de blat
sèsam torrat
formatge crema, pimentó de la vera i tomàquets secs en oli per acompanyar

PREPARACIÓ
La preparació és tan senzilla com posar tots els ingredients dins el bol de la KA, i, amb l'accessori pala, barrejar bé fins a obtenir una massa homogènia.




Enfarineu una superfície, i acabeu d'amassar a mà.


Doneu-li forma poliedre rectangular, emboliqueu amb paper film, i deixeu reposar  a la nevera durant un parell d'hores.



Un cop refredada i endurida la massa, traieu de la nevera, desemboliqueu i arrebosseu amb sèsam torrat.


Talleu a rodanxes. Us costarà una mica pel tema dels fils que fa la sobrassada, però acabeu de donar-li forma a cada tall, amb l'ajuda del mateix ganivet, i aneu disposant els rectangles resultants damunt una safata de forn.


Enforneu a 170 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador) durant uns 15 minuts, o fins que es daurin.


Quan les traieu encara estaran tovetes. Amb molt de compte, traslladeu damunt una reixa i deixeu refredar completament.


Soles, com a aperitiu, estan espectaculars!



Però acompanyades d'una mica de crema de formatge, pimentó de la vera i trossets de tomàquet sec en oli, són inigualables!


Que vagi de gust!


dilluns, 13 de maig de 2013

RÍNXOLS ESPECIATS

 La meva mare, quan era petita, feia uns pastissets dolços, que en deia "borratxillos", amb aquesta forma. Sens perjudici que un dia d'aquest els prepararé, i us els ensenyaré, vagi per endavant aquesta versió salada, que, a més de ser força agradable a la vista, és boníssima al paladar! Per picar o per berenar, rínxols heu de preparar!!!


INGREDIENTS (Per uns 25 rínxols)
200 grams de farina
1 cullerada de pebre vermell dolç
1 cullerada de mostassa en pols
1/2 cullerada de pebre negre
125 grams de formatge en pols
2 ous
1 cullerada de llet
1 cullerada de llavors de rosella

PREPARACIÓ
Col·loqueu en un recipient la mantega, tallada a trossets.


Després barregeu la farina amb els pebres i la mostassa, i l'aboqueu al recipient on teniu la mantega.


El pas de barrejar el podeu fer amb les mans, anar matxucant la massa, o amb l'acessori pala del batedor. La qüestió és barrejar, barrejar, fins obtenir una massa de textura de pa ratllat.


Llavors hi afegim el formatge en pols, i barregem una mica més.


Agafem els 2 ous, els trenquem, i reservem una clara. La resta, l'afegim a la barrega, juntament amb una cullerada de llet.


Amb l'accessori pala, barregem fins obtenir una massa força compacta.


La col·loquem damunt una superfície enfarinada, i acabem d'amassar a mà.


Emboliquem amb paper film, i refrigerem la massa obtinguda durant uns 25-30 minuts.


Llavors la treien i l'estirem.


I tot seguit la dividim en porcions, més o menys iguales. Han de resultar unes 25 porcions.



Agafem cada porció i amb les mans, en fem un xurro allargat i prim (com quan érem petits i fèiem plastilina).


Llavors agafem cada un dels xurros i l'enrosquem sobre si mateix.



Anem col·locant els rínxols damunt una safata de forn folrada de paper.


Els pintem amb la clara d'ou que hem reservat (prèviament batuda una miqueta).


I repartim per sobre les llavors de rosella, que s'hi enganxaran perquè l'ou fa de cola.


Enfornem amb l'opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), a uns 180 graus, durant 15 minuts aproximadament, i ja els teniu cuits.


Deixeu refredar i ja podeu degustar!!! Oi que són monos aquests rínxols!!! I són molt saborosos, perquè les espècies els donen un toc molt original!!!




 Que vagi de gust!!!

dimarts, 19 de març de 2013

TRONQUETS DE MELMELADA DE TOMÀQUET AMB CRUIXENT DE CEBA

La melmelada de tomàquet és deliciosa. Ahir me'n va caure un potet a les mans i vaig pensar que l'havia d'utilitzar per sopar, tant si com no. Així que vaig posar-me a rumiar combinacions, i vaig pensar que estaria bé de combinar-la amb un sabor més salat i potent, per aconseguir un bon contrast. I què millor que amb una ceba fregida deshidratada, que ara es pot trobar envasada a tots els supermercats (o a granel a les botigues de fruits secs). Trobo que això de la ceba fregida deshidratada, és una innovació genial, aplicable a molts plats. En concret, en aquesta recepta, a més de servir per aportar el contrast de gustos, aporta el cruixent, que dóna un toc musical als tronquets, que fan venir salivera a qualsevol hora del dia!


INGREDIENTS (per uns 15 tronquets)
1 placa de pasta de full refrigerada o congelada
4 cullerades generoses de melmelada de tomàquet
50 grams de ceba fregida deshitrada
1 ou

Ceba fregida deshidratada i melmelada de tomàquet

PREPARACIÓ
Esteneu la placa de pasta de full, i unteu-la amb la melmelada de tomàquet.


Dividiu-la en porcions, prou amples per fer dos plecs a cada una.


Un cop formats tots els tronquets, amb una forquilla, premeu la junta una miqueta, per evitar que s'obrin massa en coure'ls, i pinteu amb ou. Tot seguit, repartiu la ceba fregida deshidratada per sobre.


Si us queden llargs com a mi (que vaig fer servir una massa rectangular), partiu per la meitat i col·loqueu damunt una safata d'anar al forn folrada de paper.


Enforneu, a 190 graus, fins que estiguin daurats (uns 15 minuts aproximadament). Deixeu refredar una estona i ja podeu atacar-los sense cap tipus de pietat!!!



Que vagi de gust!

dimarts, 12 de març de 2013

TRIANGLES DE FORMATGE CREMA I FESTUCS

Una de les masses que, per mi, dóna més joc en rebosteria i cuina en general, és la pasta de full. Trenes, bastonets, cargols, croissant, terrines...etc. No s'acaben mai les idees per farcir-la, recobrir-la i fer-la servir, tant amb dolç com en salat. Aquí us presento una d'aquestes quasi infinites opcions de les que us parlo, que hem fet avui a casa per berenar: uns triangles de formatge crema i festucs. A part de molt vistosos, estan més que bons i podeu preparar-los per berenar, per picar entre hores o com aperitiu, si voleu entretenir als convidats abans del plat principal!!!


INGREDIENTS (per uns 18 triangles petits)
Una placa de pasta de full
Tres cullerades de formatge crema (tipus philadelphia)
Un grapat de festucs pelats
Un ou
Dues culleradetes de sèsam

PREPARACIÓ 
Esteneu la placa de pasta de full i unteu amb el formatge crema.


Repartiu els festucs pelats per sobre.


Enrotlleu la massa.



Aplaneu el rull resultant.


Talleu-lo en porcions amb forma de triangle.


Pinteu amb ou la part superior.


Repartiu el sèsam per sobre dels triangles.



Enforneu amb l'opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), a 180 graus, durant uns 15 minuts (vigileu que no se us torrin).


I ja estan llestos per degustar!!! I no els deixeu tastar abans de servir, perquè cas contrari, pot ser que no arribin a taula!!!


 Que vagi de gust!!!