Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris RECEPTES PEL VERMUT. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris RECEPTES PEL VERMUT. Mostrar tots els missatges

diumenge, 5 de maig de 2019

GALETES DE SOBRASSADA

Aquestes galetes de sobrassada, per menjar soles o acompanyades, són una versió de les que ens va ensenyar fer el mestre Lluis Blanch en el darrer curs de pastisseria dolça i salada al que vaig assistir al Centre Cívic del meu barri....són espectacularment bones...i un aperitiu genial acompanyades d'una mica de crema de formatge o qualsevol altre condiment que us passi pel cap!

INGREDIENTS (Per unes 30 galetes grossetes)
350 grams de sobrassada
100 grams de mantega
10 grams de sucre llustre
360 grams de farina de blat
sèsam torrat
formatge crema, pimentó de la vera i tomàquets secs en oli per acompanyar

PREPARACIÓ
La preparació és tan senzilla com posar tots els ingredients dins el bol de la KA, i, amb l'accessori pala, barrejar bé fins a obtenir una massa homogènia.




Enfarineu una superfície, i acabeu d'amassar a mà.


Doneu-li forma poliedre rectangular, emboliqueu amb paper film, i deixeu reposar  a la nevera durant un parell d'hores.



Un cop refredada i endurida la massa, traieu de la nevera, desemboliqueu i arrebosseu amb sèsam torrat.


Talleu a rodanxes. Us costarà una mica pel tema dels fils que fa la sobrassada, però acabeu de donar-li forma a cada tall, amb l'ajuda del mateix ganivet, i aneu disposant els rectangles resultants damunt una safata de forn.


Enforneu a 170 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador) durant uns 15 minuts, o fins que es daurin.


Quan les traieu encara estaran tovetes. Amb molt de compte, traslladeu damunt una reixa i deixeu refredar completament.


Soles, com a aperitiu, estan espectaculars!



Però acompanyades d'una mica de crema de formatge, pimentó de la vera i trossets de tomàquet sec en oli, són inigualables!


Que vagi de gust!


diumenge, 14 de gener de 2018

PROVOLONE AL PIMENTÓ...UN APERITIU QUE DÉU N´HI DO!

Avui toca recepta senzilla...fins i tot podríem dir que més senzilla impossible...però de resultat molt gustós i estètic, amb molt potencial per regnar durant el vermut de diumenge!


INGREDIENTS
Una rodanxa d'aproximadament un dit de gruix de provolone
Pimentó agredolç de la Vera
Pa, torradetes o similar per acompanyar

PREPARACIÓ
Tant simple com col.locar el provolone en un recipient apte pel microones (i amb "baranes" per tal que la cosa no vessi), condimentar-lo al gust amb pimentó de la Vera -l'agredolç a mi m'encanta-, i cap al microones el just perquè el formatge es fongui, sense que el pimentó es cremi!


Això si, s'ha de menjar ràpidament, abans que el formatge s'endureixi...i si és acompanyat d'un bon pa, torradetes o similar...molt millor...En el nostre cas, hem fet servir de cullera trossos d'una mena de coca de pa molt i molt prima i cruixent, que comprem a la botiga italiana del barri, i que combina a la perfecció!



Que vagi de gust!