Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris CARBASSÓ. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris CARBASSÓ. Mostrar tots els missatges

dimecres, 17 de juliol de 2019

PASTÍS HUMIT DE CARBASSÓ I LLIMONA!

Si voleu menjar verdura de manera diferent i mooooolt gustosa, aquesta és la vostra recepta: una variant del pastís que ahir va penjar @sobrillasblog! No us la deixeu perdre!


INGREDIENTS (Per un motlle petit d'uns 18 cm de diàmetre)
250 grams de carbassó cru
150 grams de panela
200 grams de farina amb llevat incorporat
2 cullerades de pasta de llimona
3 ous
100 ml d'oli
I suc de llimona i sucre llustre pel glacejat

PREPARACIÓ
És tan senzill com barrejar el carbassó pelat i tallat amb la resta d'ingredients, al got del batedor de peu, i barrejar bé!





Un cop aconseguida una barreja homogènia, de textura força líquida, abocar en el motlle, prèviament folrat amb paper de forn.


Enfornar a 170 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador) durant aproximadament 25 minuts, o fins que, en punxar-lo, l'estri surti net. Llavors treure del forn, i repartir pel damunt el suc de llimona i el sucre llustre, que prèviament haureu barrejat bé. Tornar a enfornar 5 minuts més.





Passats els cinc minuts, desenforneu i deixeu refredar...i ja podreu decorar, presentar i degustar!



Que vagi de gust!

divendres, 22 de febrer de 2013

PA DE CARBASSÓ

Aquesta setmana vam anar a donar una volta en bici amb el meu home, i vam aprofitar per fer encàrrecs tranquil·lament, una cosa que, quan es tenen tres criatures, de les actives, és missió impossible. Doncs, bé, vam anar al CAP, a la farmàcia, a comprar cabell d'àngel -per una recepta que tinc al cap-, i al quiosc. Direu que és una tarda avorrida, però jo m'ho vaig passar molt i molt bé. Això de poder plantar-me davant l'estanteria de les revistes de cuina i poder fullejar-les, sense sentir queixes, ni haver de separar trifulques, ni haver d'apartar mans d'objectes que en principi no estan destinats a ser tocats per manetes, normalment no gaire netes, i molt inquietes, va ser una passada!!!
En aquestes circumstàncies no gaire freqüents, vaig descobrir una mena de revista-llibre, que sota el nom de "Dulces y cupcakes saludables", dins la col·lecció Home Essential Baking, recull un munt de receptes d'allò més originals, a part de força equilibrades!!! Com ja us penseu, va anar directe (bé, previ pagament) al cabàs de la bici.
En arribar a casa, i ja en ple caos infantil -sense el que, d'altra banda, ja no sé viure-, vaig posar en pràctica una de les receptes de la meva adquisició: el pa de carbassó. Vaig fer algunes modificacions per adaptar-la als ingredients que tenia al rebost, però el resultat va ser pràcticament idèntic al document gràfic que recull la revista.
Si us haig de ser sincera, a mi, que no m'entusiasma el carbassó, no em va semblar res de l'altre món, però a en Marc i a la Zewde, els va entusiasmar, i van dir que ja el podia tornar a fer quan vulgués!!!


Aquí teniu la recepta per si la voleu provar....

INGREDIENTS (per un pa de mida plum cake)
3 ous
75 grams de sucre moreno
120 ml d'oli de girasol
225 grams de farina
1 cullerada de llevat tipus Royal
1 culleradeta de bicarbonat 
1/2 culleradeta de canyella
1/2 culleradeta de gingebre
1/4 de culleradeta de nou moscada mòlta
150 grams de carbassó ratllat (no pelat del tot)
110 grams d'ametlles trossejades

PREPARACIÓ
Ratlleu el carbassó, pelat només parcialment, ben ratllat.


Bateu els ous i el sucre fins que quedin els dos ingredients ben integrats. Sense deixar de batre, aneu abocant l'oli de girasol. Bateu fins que quedi una mescla homogènia. Llavors afegiu, barrejant a mà, la farina, tot tamisant-la, i prèviament barrejada amb el llevat, el bicarbonat i les espècies. Finalment, incorporeu, amb moviments de baix cap a dalt, el carbassó i les ametlles. Col·loqueu en un motlle prèviament untat amb mantega o spray antiadherent.


Enforneu a 180 graus, uns 40 minuts, fins que estigui daurat, i en punxar-lo l'estri emprat surti sec. En desenfornar-lo tenia aquest magnífic aspecte:


Deixeu refredar i desemmotlleu. Tant us el podeu menjar sol com fer-lo servir d'acompanyament als àpats. Que vagi de gust!!!