Aquesta setmana vam anar a donar una volta en bici amb el meu home, i vam aprofitar per fer encàrrecs tranquil·lament, una cosa que, quan es tenen tres criatures, de les actives, és missió impossible. Doncs, bé, vam anar al CAP, a la farmàcia, a comprar cabell d'àngel -per una recepta que tinc al cap-, i al quiosc. Direu que és una tarda avorrida, però jo m'ho vaig passar molt i molt bé. Això de poder plantar-me davant l'estanteria de les revistes de cuina i poder fullejar-les, sense sentir queixes, ni haver de separar trifulques, ni haver d'apartar mans d'objectes que en principi no estan destinats a ser tocats per manetes, normalment no gaire netes, i molt inquietes, va ser una passada!!!
En aquestes circumstàncies no gaire freqüents, vaig descobrir una mena de revista-llibre, que sota el nom de "Dulces y cupcakes saludables", dins la col·lecció Home Essential Baking, recull un munt de receptes d'allò més originals, a part de força equilibrades!!! Com ja us penseu, va anar directe (bé, previ pagament) al cabàs de la bici.
En arribar a casa, i ja en ple caos infantil -sense el que, d'altra banda, ja no sé viure-, vaig posar en pràctica una de les receptes de la meva adquisició: el pa de carbassó. Vaig fer algunes modificacions per adaptar-la als ingredients que tenia al rebost, però el resultat va ser pràcticament idèntic al document gràfic que recull la revista.
Si us haig de ser sincera, a mi, que no m'entusiasma el carbassó, no em va semblar res de l'altre món, però a en Marc i a la Zewde, els va entusiasmar, i van dir que ja el podia tornar a fer quan vulgués!!!
Aquí teniu la recepta per si la voleu provar....
INGREDIENTS (per un pa de mida plum cake)
3 ous
75 grams de sucre moreno
120 ml d'oli de girasol
225 grams de farina
1 cullerada de llevat tipus Royal
1 culleradeta de bicarbonat
1/2 culleradeta de canyella
1/2 culleradeta de gingebre
1/4 de culleradeta de nou moscada mòlta
150 grams de carbassó ratllat (no pelat del tot)
110 grams d'ametlles trossejades
PREPARACIÓ
Ratlleu el carbassó, pelat només parcialment, ben ratllat.
Bateu els ous i el sucre fins que quedin els dos ingredients ben integrats. Sense deixar de batre, aneu abocant l'oli de girasol. Bateu fins que quedi una mescla homogènia. Llavors afegiu, barrejant a mà, la farina, tot tamisant-la, i prèviament barrejada amb el llevat, el bicarbonat i les espècies. Finalment, incorporeu, amb moviments de baix cap a dalt, el carbassó i les ametlles. Col·loqueu en un motlle prèviament untat amb mantega o spray antiadherent.
Enforneu a 180 graus, uns 40 minuts, fins que estigui daurat, i en punxar-lo l'estri emprat surti sec. En desenfornar-lo tenia aquest magnífic aspecte:
Deixeu refredar i desemmotlleu. Tant us el podeu menjar sol com fer-lo servir d'acompanyament als àpats. Que vagi de gust!!!