Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris BERENARS DE DIUMENGE. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris BERENARS DE DIUMENGE. Mostrar tots els missatges

diumenge, 11 d’agost de 2019

CAKE DE LEMON CURD...UN GRAN BERENAR DE DIUMENGE DE VACANCES!

Com que vaig fer lemon curd per donar i per vendre, avui he fet un cake amb el que em quedava...molt i molt senzill de preparar, i d'allò més gustós de paladejar!


INGREDIENTS
5 ous
3 gots de sucre
1 got de nata líquida
1 got d'oli de girasol
un bon raig del vostre licor preferit
1 iogurt natural
3 gots de farina de blat
1 cullerada de llevat químic tipus Royal
1 bol de lemon curd

PREPARACIÓ
Posem els ous i el sucre en un bol, i batem fins que tripliquin el seu volum.


A una mica menys de velocitat, i a poc a poc, afegim la nata, l'oli i el licor.


Us ha de quedar una massa més o menys així.


Llavors, ja a mà, i amb moviments de baix a dalt, hi afegim el iogurt...


...i la farina i el llevat, prèviament tamisats.


Queda una massa poc densa, però força cremosa.


En aquest moment entra en joc el lemon curd.


Col.loquem el lemon curd en una mànega pastissera.


Posem una capa de massa, hi repartim la meitat del lemon curd, cobrim amb la resta de massa, i fem la mateixa operació amb el que ens quedi de lemon curd.



Enfornem a 180 graus, durant aproximadament una mitja hora, i uns 20 minuts més a 160 graus. Els darrers minuts, si veieu que se us torra massa de dalt, el tapeu amb paper d'alumini.


Quan estigui cuit, desenforneu, deixeu refredar una mica, i desemmotlleu.


A punt per queixalar-lo.


Que vagi de gust!

diumenge, 24 de febrer de 2019

CARROT CAKE: UN CLÀSSIC DELICIÓS!

Al blog hi ha moltes receptes amb pastanaga (coques, pastissos, bundt cakes, galetes i cupcakes), però avui us presento el clàssic carrot cake: fàcil, sense floritures, i d'allò més deliciós! Si teniu pastanagues a la nevera, ja tardeu en posar-vos a preparar-lo!



INGREDIENTS
Per la base
2 ous
200 grams de sucre blanc
200 ml d'oli de girasol
200 grams de farina de blat
1 culleradeta de canyella
1/2 culleradeta de nou moscada
1 pessic de sal
1 culleradeta de llevat químic tipus Royal
200 grams de pastanaga ratllada o com he fet jo picada

Per la cobertura
100 grams de xocolata blanca
100 grams de formatge crema tipus Philadelphia
una mica de xocolata blanca i una mica de xocolata negra ratllada

PREPARACIÓ
Batem els ous i el sucre fins que tripliquin el seu volum.


Baixem la velocitat de la KA o batedora, i hi afegim l'oli molt a poc a poc.


Llavors, i ja a mà, incorporem la farina, la canyella, la nou moscada, la sal i el llevat, prèviament barrejats i tamisats.




Per acabar, ratllem o piquem les pastanagues, i també les afegim.




Al final us ha de quedar una massa més o menys així.


Amb la massa omplim un motlle de 24 cm aprox de diàmetre, folrat amb paper de forn i engreixat.



I enfornem a 170 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador) durant uns 35 minuts o fins que en punxar-lo l'estri surti net.


Un cop desenfornat, i mentre es refreda, preparem la cobertura. Fonem la xocolata blanca amb molt de compte, amb l'ajuda del microones.



Hi afegim el formatge crema i barregem fins a obtenir una crema homogènia.



Amb aquesta crema recobrim el pastís, i acabem decorant amb xocolata blanca i negra ratllada.



Que vagi de gust!