Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris BERENARS CASOLANS. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris BERENARS CASOLANS. Mostrar tots els missatges

diumenge, 11 d’agost de 2019

CAKE DE LEMON CURD...UN GRAN BERENAR DE DIUMENGE DE VACANCES!

Com que vaig fer lemon curd per donar i per vendre, avui he fet un cake amb el que em quedava...molt i molt senzill de preparar, i d'allò més gustós de paladejar!


INGREDIENTS
5 ous
3 gots de sucre
1 got de nata líquida
1 got d'oli de girasol
un bon raig del vostre licor preferit
1 iogurt natural
3 gots de farina de blat
1 cullerada de llevat químic tipus Royal
1 bol de lemon curd

PREPARACIÓ
Posem els ous i el sucre en un bol, i batem fins que tripliquin el seu volum.


A una mica menys de velocitat, i a poc a poc, afegim la nata, l'oli i el licor.


Us ha de quedar una massa més o menys així.


Llavors, ja a mà, i amb moviments de baix a dalt, hi afegim el iogurt...


...i la farina i el llevat, prèviament tamisats.


Queda una massa poc densa, però força cremosa.


En aquest moment entra en joc el lemon curd.


Col.loquem el lemon curd en una mànega pastissera.


Posem una capa de massa, hi repartim la meitat del lemon curd, cobrim amb la resta de massa, i fem la mateixa operació amb el que ens quedi de lemon curd.



Enfornem a 180 graus, durant aproximadament una mitja hora, i uns 20 minuts més a 160 graus. Els darrers minuts, si veieu que se us torra massa de dalt, el tapeu amb paper d'alumini.


Quan estigui cuit, desenforneu, deixeu refredar una mica, i desemmotlleu.


A punt per queixalar-lo.


Que vagi de gust!

dissabte, 4 de maig de 2019

COCA DE PINYA NATURAL I ROM

Aquesta coca porta els ingredients d'un còctel, fa estiu i està molt bona...el millor per començar el cap de setmana amb bon peu!


INGREDIENTS
4 ous
1 iogurt natural (utilitzarem l'envàs de mesura)
un pessic de sal

I utilitzant ja l'envàs del iogurt com a mesura...
1,5 de sucre
1 oli
4 de farina

1 sobre de llevat químic tipus Royal
1 bon raig de rom
pinya natural i caramel líquid

PREPARACIÓ
Primer de tot batem molt i molt bé els ous, el iogurt i el pessic de sal. Tot seguit, rentem l'envàs del iogurt i a partir d'ara el fem servir com a mesura.


Un cop ben batuts els ous i el iogurt, hi afegim el sucre i continuem batent fins que tot plegat dupliqui el volum.



Llavors és el torn de l'oli, que incorporarem molt a poc a poc, rajolí a rajolí, sense deixar de batre.


I, a continuació, el rom.


L'últim ingredient que incorporarem serà la farina, prèviament barrejada amb el llevat químic. En aquest punt baixem la velocitat de la KA, i batem el just perquè la farina s'incorpori. Si cal, acabeu a mà.


Al final us ha de quedar una massa més o menys així.


 És el torn de preparar el motlle. Per tal que res se us enganxi i quedi perfecte la presentació, seguiu aquestes instrucción. Folreu el cul del motlle rodó escollit amb paper de forn, ruixeu llavors tot el motlle amb spray antiadherent, i finalment, decoreu el cul amb generosos fils de caramel líquid.


Llavors repartiu pel damunt els trossos de pinya natural...


...i aboqueu-hi la massa, amb compte que els trossos de pinya no es moguin en excés.


Ja només queda enformar, a 170-180 graus, opció rebosteria, durant aproximadament uns 30 minuts, o fins que en punxar-lo l'estri emprat surti net. Un cop cuit, desenforneu, deixeu refredar cinc minut dins el motlle, i desemmotlleu, capgirant el motlle. Ja veureu com el paper es treu amb molta facilitat.


El toc final del pastís l'aconseguireu decorant-lo amb fils de caramel líquid.


Que vagi de gust!

dissabte, 8 de desembre de 2018

CAKE DE MANDARINA

És temps de mandarines, i a casa, mai en falta una caixa de les de Borriana, que són sempre delicioses! Per això, quan en el nou llibre "Fiesta" de la Bea Roque vaig veure que hi havia una recepta d'un cake de mandarina, vaig pensar que no podia desaprofitar l'ocasió per fer servir aquestes petites joies taronges a la meva cuina! A veure què us sembla!


INGREDIENTS (Per un motlle rectangular)
125 grams de mantega
225 grams de sucre
la pell d'una mandarina
2 ous grossos
240 grams de farina de blat
1 culleradeta generosa de llevat químic tipus Royal
un pessic de sal
185 ml de llet sencera

Aquestes són les famoses mandarines de Borriana!

PREPARACIÓ
Comencem aromatitzant el sucre. Això ho fem triturant-lo juntament amb la pela de mandarina.



Llavors hi afegim la mantega i batem fins a obtenir una crema suau i esponjosa.


Tot seguit, incorporeu els ous, una mica batuts.



I, per acabar, la farina (prèviament barrejada amb el llevat i la sal i tamisada), i la llet, a tongades alternes.



Us ha de quedar una barreja més o menys com aquesta!


Llavors agafeu el motlle i el folreu amb paper de forn, que untareu generosament amb mantega fosa.


I només us queda omplir el motlle amb la massa i enfornar, a 180 graus, opció rebosteria, durant uns 45-50 minuts aproximadament, o fin sque, en punxar-lo, l'estri emprat surti net.


Una vegada cuit, desenforneu, deixeu refredar sobre una reixa, i degusteu!


Ja veureu quin sabor tan agradable a mandarina!


Que vagi de gust!

diumenge, 30 de setembre de 2018

LEMON AND LIME LOAF

El setembre sempre és una època complicada...i aquest any ho ha estat especialment. Per això, malgrat he cuinat, i molt, m'ha faltat temps per anar penjant les receptes al bloc...A veure si de cares a la tardor, em vaig posant el dia. De moment aquest "Lemon and lime loaf", recepta de Bea Roque, que va ser un berenar molt apreciat en una tarda feixuga per la tornada a les rutines escolars!


INGREDIENTS
Per la base
175 grams de mantega
175 grams de sucre llustre
2 ous grossos
175 grams de farina de blat
1 culleradeta de llevat químic tipus Royal
un pessic de sal
75 ml de llet
la pela ratllada d'una llima grossa
la pela ratllada d'una llimona grossa

Pel glacejat
el suc de mitja llimona grossa
sucre llustre (aproximadament una tassa)

PREPARACIÓ
Primer de tot ratllem la pela de la llimona i de la llima i la barregem amb el sucre llustre.



Hi afegim la mantega, a temperatura ambient, i ho batem tot plegat una bona estona, fins a obtenir una mena de crema lleugera.


Llavors, sense deixar de batre, però a menys velocitat, hi afegim els ous, un a un, i lleugerament batuts, fins que estiguin ben integrats.


Per acabat és el torn de la farina (prèviament barrejada amb el llevat i la sal i tamisada), i la llet, que afegirem a tongades, començant i acabant per farina.


Al final us ha de quedar una massa cremosa i lleugera com aquesta.


Folreu un motlle rectangular amb paper, ruixeu amb spray antiadherent i ompliu amb la massa. Aplaneu la superfície.



Enforneu, a 170 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador) durant una hora aproximadament. Llavors desenforneu, deixeu refredar uns minuts dins els motlle, i finalment traspasseu damunt una reixa per tal que s'acabi de refredar.


Pel glacejat, i mentre encara sigui tebi, barregeu el sucre llustre amb el suc de llimona, fins obtenir una textura tipus iogurt líquid, i repartiu pel damunt.




Decorat amb un senzill trosset de pela de llima, us queda un berenar espectacularment bo, i molt elegant!


Que vagi de gust!