Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris CARAMEL. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris CARAMEL. Mostrar tots els missatges

dissabte, 4 de maig de 2019

COCA DE PINYA NATURAL I ROM

Aquesta coca porta els ingredients d'un còctel, fa estiu i està molt bona...el millor per començar el cap de setmana amb bon peu!


INGREDIENTS
4 ous
1 iogurt natural (utilitzarem l'envàs de mesura)
un pessic de sal

I utilitzant ja l'envàs del iogurt com a mesura...
1,5 de sucre
1 oli
4 de farina

1 sobre de llevat químic tipus Royal
1 bon raig de rom
pinya natural i caramel líquid

PREPARACIÓ
Primer de tot batem molt i molt bé els ous, el iogurt i el pessic de sal. Tot seguit, rentem l'envàs del iogurt i a partir d'ara el fem servir com a mesura.


Un cop ben batuts els ous i el iogurt, hi afegim el sucre i continuem batent fins que tot plegat dupliqui el volum.



Llavors és el torn de l'oli, que incorporarem molt a poc a poc, rajolí a rajolí, sense deixar de batre.


I, a continuació, el rom.


L'últim ingredient que incorporarem serà la farina, prèviament barrejada amb el llevat químic. En aquest punt baixem la velocitat de la KA, i batem el just perquè la farina s'incorpori. Si cal, acabeu a mà.


Al final us ha de quedar una massa més o menys així.


 És el torn de preparar el motlle. Per tal que res se us enganxi i quedi perfecte la presentació, seguiu aquestes instrucción. Folreu el cul del motlle rodó escollit amb paper de forn, ruixeu llavors tot el motlle amb spray antiadherent, i finalment, decoreu el cul amb generosos fils de caramel líquid.


Llavors repartiu pel damunt els trossos de pinya natural...


...i aboqueu-hi la massa, amb compte que els trossos de pinya no es moguin en excés.


Ja només queda enformar, a 170-180 graus, opció rebosteria, durant aproximadament uns 30 minuts, o fins que en punxar-lo l'estri emprat surti net. Un cop cuit, desenforneu, deixeu refredar cinc minut dins el motlle, i desemmotlleu, capgirant el motlle. Ja veureu com el paper es treu amb molta facilitat.


El toc final del pastís l'aconseguireu decorant-lo amb fils de caramel líquid.


Que vagi de gust!

dissabte, 4 de novembre de 2017

CRUIXENT DE CACAUETS SALATS

Aquesta recepta no pot ser més senzilla, més ràpida, més barata ni més deliciosa. Fa dies que compravem a la botiga del barri unes barretes envasades, fetes amb caramel i cacauets, que ens agraden molt...Així que, amb la dèria de fer-ho tot casolà, he intentat versionar-les...i el resultat ha sigut genial! Ha volat...i ja m'estant dient quan en tornaré a fer!



INGREDIENTS (Per una barra)
250 grams de sucre
mig gotet d'aigua
150 grams de cacauets fregits salats

PREPARACIÓ
Posem el sucre i l'aigua en un caçó al foc, sense remenar, vigilant es dauri sense cremar-se. És que el que diríem el procés de caramel.lització del sucre!




Quan tingui un color daurat pujat, el caramel està a punt. Llavors hi aboquem els cacauets fregits i salats i mirem es barregin bé amb el caramel.




Folrem un motlle amb paper de forn, el ruixem amb spray antiadherent, i hi dipositem la barreja, vigilant quedi ben repartida.



Deixem refredar una estona, desemotllem, trenquem i a menjar!



Una petita gran recepta! Que vagi de gust!

dijous, 18 de juny de 2015

GELAT DE XOCOLATA I CARAMEL

Els gelats, a l'estiu, són una de les meves postres preferides...bé, en realitat, en menjaria a qualsevol hora...són una de les meves moltes debilitats dolces!!! Quan fa aquella calor, una bona porció de gelat és el que més em ve de gust...La gent diu que els fa venir més sed...però a mi, el que em fa venir quan en menjo és ganes de menjar-ne més, a poder ser, de gustos diferents!!! Aquí us deixo el primer de la temporada, de xocolata i caramel...Irresistible!!!


INGREDIENTS (per un litre de gelat aprox.)
200 ml de llet
caramel líquid
150 grams de xocolata negra de cobertura
200 ml de nata líquida
200 grams de llet condensada
200 grams de formatge crema, tipus Philadelphia
cagallons de xocolata

PREPARACIÓ
Escalfem la xocolata, i hi dissolem el caramel líquid.


Trossegem la xocolata, i hi aboquem a sobre la barreja calenta de llet i caramel.


Deixem reposar uns minuts, i remenem fins que la xocolata quedi ben desfeta...Llavors refredem la barreja dipositant el recipient dins un bol amb aigua i glaçons.


Tot seguit muntem la nata (que haurà d'estar ben freda).


I, amb compte, la barregem amb la llet condensada, també ben freda.


Hi aboquem la xocolata, i remenem bé....


I, per últim, el formatge fresc...


Quan ho tinguem tot ben integrat, ho aboquem dins la geladora, en funcionament, a poc a poc.


Deixeu a la geladora uns 40 minuts. Ja veureu com va augmentant de volum.



En els últim minuts, hi afegiu els cagallons de xocolata, per donar un toc cruixent al gelat.


Un cop obtingueu la textura desitjada, aboqueu dins un recipient, tapeu i dipositeu al congelador una mínim de tres hores.



Ja veureu quin gelat més cremós i deliciós!!!


Serviu dalt de cons de galeta, engalanats amb una mica de caramel líquid i uns quants cagallons de xocolata més.


Per demostrar-vos que és cosa bona...us poso les fotos de les tastadores oficials, les meves dues filles grans, devorant-lo!!!




Que vagi de gust!

diumenge, 12 d’abril de 2015

PASTÍS DE XOCOLATA I CARAMEL AL ROM

Aquest pastís de una gran virtut, i un gran defecte....La virtut és que es prepara quasi bé sol...en un tres i no res...El defecte, que, de tan bo que està, és menja amb la mateixa rapidesa que es prepara...Resumint, ideal per si vols fer unes postres ben vistoses per sorprendre a la parentela, sense massa complicació...fatal per l'operació biquini!!!! En fi...jo us el deixo...i vosaltres acabeu valorant si pesen més els "pros" o els "contres"!!!!



INGREDIENTS (Per uns dos pastissos de diàmetre 18 cm)
200 grams de xocolata negra de cobertura
150 grams de mantega
3 ous
150 grams de farina
300 grams de llet condensada
un polsim de sal
un bon raig de rom
caramel goût beurre salé (o del líquid normal si no en teniu d'aquest)

PREPARACIÓ
Fonem la mantega i la xocolata i reservem.



Llavors, en un bol, col.loquem la faina, el ous, la llet condensada i el polsim de sal, i batem fins que quedi tot ben integrat.





És el moment d'abocar-hi la xocolata, poc a poc i sense deixar de remenar.



Repartiu la massa en els motlles (jo en vaig fer servir 2 de 18 cm de diàmetre...però també en podeu fer un de més gros). Les dues coses importants són que: el motlle no sigui massa alt i tingui estries al voltant (tipus quiche), i que estigui ben untat amb mantega o spray antiadherent.


Enforneu, a uns 200 graus, opció forn (escalfor per baix), durant uns 20-25 minuts (si és més gros tardarà més). Un cop cuit -veureu que ho està perquè, en tocar-lo, trobareu una massa esponjosa-, desenforneu i deixeu refredar.



Abans de servir, poseu en un caçó un bon raig de rom, i una mica de caramel (d'aquest que faig servir jo, comprat a França, que m'encante, o del normal líquid), i flamegeu.





Amb el líquid resultant, suqueu ben bé tot el pastís, fent-li prèviament unes quantes punxades per tal que el líquid entri bé fins al cor.


Per acabar, decoreu generosament amb més caramel, i un bon grapat de pastilles de colors.


I a servir...si encara està tebi per l'efecte del rom, molt millor!


És molt bo, i te una pinta....!!!


Que vagi de gust!