Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris ROM. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris ROM. Mostrar tots els missatges

diumenge, 12 de maig de 2019

COOKIES DE PANSES AL ROM I TARONJA CONFITADA

Aprofitant que a la fira de Sant Ponç de Barcelona vaig comprar una taronja confitada deliciosa, avui he preparat aquestes cookies d'allò més rústiques i d'allò més bones!


INGREDIENTS
125 grams de mantega
2,5 grams de llevat químic tipus Royal
100 grams de sucre
1 ou
200 grams de farina
1 culleradeta de pasta de vainilla bourbon
un pessic de sal
80 grams de taronja confitada tallada a trossets
80 grams de panses (prèviament remullades en rom)

PREPARACIÓ
Ahir vam anar a Barcelona, i vam visitar la Fira de Sant Ponç. Allà la fruita confitada era la reina, i nosaltres ens vam enamorar d'aquestes rodanxes i talls de taronja. Avui ja els hi he trobat un destí, unes cookies que han resultat boníssimes!


Comencem tallant la taronja confitada a trossets.


I posant les panses en remull amb rom. Si són grossetes, com era el cas, les talleu a trossets.


Tot seguit, en el bol de la KA, batem la mantega i el sucre, i hi afegim l'ou.


Llavors és el torn de la pasta de vainilla.


Remenem una mica més i incorporem la farina, la sal i el llevat.


Quan tot estigui integrat, hi aboquem la taronja confitada i les panses, prèviament escorregudes.


Us ha de quedar una massa més o menys així. Si voleu, podeu abocar-la damunt una superfície enfarinada i amassar un xic més per assegurar que taronja i panses estan ben repartides.


Llavors la dividiu en porcions, en feu boles, les aplaneu i les aneu disposant en una safata de forn.


Enforneu a 170-180 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), durant uns 13-15 minuts, o fins que les veieu daurades. Llavors només queda deixar refredar (millor si es damunt una reixa) i degustar!


No sé ni si tindreu temps de guardar-les...perquè són tan bones que potser no arriben a la capsa!


Que vagi de gust!

dissabte, 4 de maig de 2019

COCA DE PINYA NATURAL I ROM

Aquesta coca porta els ingredients d'un còctel, fa estiu i està molt bona...el millor per començar el cap de setmana amb bon peu!


INGREDIENTS
4 ous
1 iogurt natural (utilitzarem l'envàs de mesura)
un pessic de sal

I utilitzant ja l'envàs del iogurt com a mesura...
1,5 de sucre
1 oli
4 de farina

1 sobre de llevat químic tipus Royal
1 bon raig de rom
pinya natural i caramel líquid

PREPARACIÓ
Primer de tot batem molt i molt bé els ous, el iogurt i el pessic de sal. Tot seguit, rentem l'envàs del iogurt i a partir d'ara el fem servir com a mesura.


Un cop ben batuts els ous i el iogurt, hi afegim el sucre i continuem batent fins que tot plegat dupliqui el volum.



Llavors és el torn de l'oli, que incorporarem molt a poc a poc, rajolí a rajolí, sense deixar de batre.


I, a continuació, el rom.


L'últim ingredient que incorporarem serà la farina, prèviament barrejada amb el llevat químic. En aquest punt baixem la velocitat de la KA, i batem el just perquè la farina s'incorpori. Si cal, acabeu a mà.


Al final us ha de quedar una massa més o menys així.


 És el torn de preparar el motlle. Per tal que res se us enganxi i quedi perfecte la presentació, seguiu aquestes instrucción. Folreu el cul del motlle rodó escollit amb paper de forn, ruixeu llavors tot el motlle amb spray antiadherent, i finalment, decoreu el cul amb generosos fils de caramel líquid.


Llavors repartiu pel damunt els trossos de pinya natural...


...i aboqueu-hi la massa, amb compte que els trossos de pinya no es moguin en excés.


Ja només queda enformar, a 170-180 graus, opció rebosteria, durant aproximadament uns 30 minuts, o fins que en punxar-lo l'estri emprat surti net. Un cop cuit, desenforneu, deixeu refredar cinc minut dins el motlle, i desemmotlleu, capgirant el motlle. Ja veureu com el paper es treu amb molta facilitat.


El toc final del pastís l'aconseguireu decorant-lo amb fils de caramel líquid.


Que vagi de gust!

dilluns, 13 d’agost de 2018

FLAN SANS PÂTE

Els francesos, en qüestió de pastisseria, són uns cracks!!! Aquí us deixo una recepta de "flan sans pâte", que vaig trobar en un dels meus llibres preferits (de rebosteria francesa), i que em va ajudar a traduir i adaptar en Marc, un estudiós de la llengua dels veïns de dalt! El resultat és una delícia...A veure què us sembla!


INGREDIENTS
5 rovells d'ou
120 grams de sucre blanc
50 grams de farina de blat
50 grams de panses
Un bon raig de rom
600 ml de llet sencera
150 ml de nata líquida
2 cullerades de formatge crema tipus philadelphia

Per cert..aquest és el llibre del que us parlava...molt didàctic!
I aquesta la recepta escollida!


PREPARACIÓ
Poseu a escalfar la llet, la nata i el formatge cremós.


També poseu les panses en remull amb el rom.


Paral.lelament, bateu el sucre, la farina i els ous, amb l'accessori globus de la KA, fins obtenir una barreja molt cremosa i blanquinosa.



Aboqueu aquesta crema dins la llet a punt d'ebullició i remeneu.


Veureu que en uns minuts espesseeix. Remeneu bé fins que adopti una textura similar a la de la crema pastissera. Llavors traieu del foc, afegiu les panses escorregudes, i feu una última remenada per repartir-les bé.



Aboqueu en un motlle rectangular, que haureu folrat amb paper de forn (així és molt més fàcil desemmotllar).


I enforneu a 170 graus aproximadament (opció rebosteria: escalfor a baix, a dalt i ventilador), aproximadament durant uns 45 minuts. Si veieu que durant la cocció se us torra massa de sobre, el cobriu amb paper d'alumini.


Un cop cuit, el deixeu refredar primer a temperatura ambient i després un mínim d'un parell d'hores a la nevera. Després ja podeu desemotllar sense por, i servir!




És cosa fina! Que vagi de gust!

diumenge, 28 de gener de 2018

MAXIBORRATXO CREMAT

Les postres de diumenge sempre mereixen una elaboració especial...la d'avui dedicada a la iaia Juanita, a la que li agraden molt els borratxos i la crema. Ja veureu què fàcil i quin bon resultat estètic i, sobretot, "gustatiu"!


INGREDIENTS
Pel pa de pessic
125 grams de sucre
3 ous
125 grams de farina
un pessic de llevat químic tipus Royal

Per emborratxar
aigua, suc de llima, rom i sucre moreno

Per la crema
500 ml de llet sencera
la pela d'una llimona
1 canó de canyella
4 rovells d'ou
75 grams de sucre blanc
1 cullerada generosa de farina de blat de moro

i mitja tassa de sucre més per cremar

PREPARACIÓ
Preparem un pa de pessic bàsic (també us en podeu agenciar un de fet!). Només heu de batre els ous i el sucre fins que tripliquin el volum, afegir-hi la farina i el llevat, prèviament tamisada, i amb moviments suaus de baix a dalt, abocar en un motlle rodó untat i enfornar, a 180 graus, en opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador) durant uns 25-30 minuts. Un cop fet desenforneu, desemmotlleu, i deixeu refredar completament, la primera estona damunt una reixa. El podeu deixar fet del dia abans, i embolicar-lo amb paper film fins al moment de fer servir. Això si, abans de començar, i per tal que quedi ben empapat, li traieu una capa fina de la part superior, per deixar la molla al descobert.


Tot seguit prepareu el líquid amb el que l'emborratxareu, posant al foc un parell de gots d'aigua, mig got de rom, el suc d'una llima grosseta i una bona cullerada de sucre moreno. Si us agrada molt el gust de rom, només deixeu arrencar el bull i traieu del foc. Si voleu una "emborratxada" més suau, deixeu bullir una mica. Un cop obtingut un líquid homogeni, deixeu refredar una mica, i feu-lo servir per mullar molt i molt bé, i per tots els racons, el pa de pessic.


Paral.lelament, prepareu la crema. Poseu al foc la llet amb la pell de llimona i el canó de canyella per tal que infusioni.


Mentrestant, en un bol, bateu molt i molt be els rovells i el sucre, fins que blanquegin.


Quan la llet arrenqui el bull, en retireu una tassa, i hi aboqueu els rovells. Tot seguit, la maizena dissolta en la tasseta de llet que haureu retirat. Remeneu sense parar fins que la crema espesseeixi. Retireu del foc i acabeu de donar les últimes remenades, abans d'abocar en un recipient perquè es refredi una mica.


Un cop la crema s'hagi refredat una mica, amb una cullera o una mànega, la repartiu per damunt del pa de pessic emborratxat. No cal que la repartició quedi perfecta, perquè la cremarem.


Per tal de donar el toc final, repartiu sucre blanc pel damunt la crema, i hi apliqueu el cremador, com si d'una crema catalana qualsevol es tractés.


Serviu, degusteu, i gaudiu!


Que vagi de gust!

dimarts, 8 d’agost de 2017

TIRAMISÚ DE MOJITO...UNES POSTRES DE SOPAR ESTIUENC IDEALS!

Aquesta genial recepta l'he tret de Quins Fogons, el divertidíssim i molt interessant programa de videoreceptes de la Clara Simó i la Marina Antúnez, que podeu visionar a L'actual TV. Us aconsello que el seguiu perquè en podeu treure un munt d'idees! Concretament, pel que fa aquest tiramisú de mojito que avui us ensenyo, i que no deixa de ser una fantàstica combinació de dolçaina i còctel, esdevé unes postres ideals per un sopar estiuenc amb amics a la fresca! Proveu-lo de preparar i ja veureu que us en fareu fans!



INGREDIENTS (per un tiramisú rectangular per 10 persones aproximadament)
4 ous
4 llimes
un got d'aigua
un got de rom
100 grams de sucre moreno
7 o 8 fulles de menta
500 grams de mascarpone
200 grams de sucre llustre
24 melindros
una mica de pela de llima ratllada i un parell de fulles de menta per decorar

PREPARACIÓ
Primer de tot exprimim el suc de les 4 llimes i el reservem.


Llavors posem en un caçó 2 o 3 llimes de les ja escorregudes, 1 got de rom, 1 got d'aigua, les fulles de menta i 100 grams de sucre moreno, i ho infusionem.



Deixem refredar completament.


Mentrestant, posem en un bol el mascarpone, 4 rovells d'ou, el suc de llima que havíem reservat i el sucre llustre, i ho batem fins obtenir una barreja amb textura cremosa.




Per altre costat, batem a punt de neu 4 clares, i les incorporem, poc a poc, i amb moviments de baix a dalt, a la barreja cremosa. Un cop les clares integrades, reservem a la nevera.





Un cop la infusió totalment freda, agafem els melindros, els suquem en ella, i en disposem una capa en una safata rectangular.




Llavors ho cobrim amb una capa de la crema, i al damunt una altra capa de melindros sucats.


Acabem amb una altra capa de crema.


Reservem a la nevera fins al moment de servir, i just abans, ratllem una mica de pela de llima pel damunt, i decorem amb unes fulles de menta!



Ja veureu quina cosa més refrescant i més bona! Que vagi de gust!