Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris BROWNIES. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris BROWNIES. Mostrar tots els missatges

diumenge, 7 de juliol de 2019

BROWNIE D'OREOS SENSE OU

Avui, en alguns països de l'Amèrica Llatina, celebren el Dia Internacional de la Xocolata...i a casa, per commemorar tan dolç esdeveniment, hem preparat un brownie d'oreo, sense ou i amb sucre de coco! Què faríem els Font Tarradellas sense la xocolata!!!


INGREDIENTS
250 grams de xocolata negra
4 iogurts naturals desnatats
100 grams de mantega
1 cullerada de pasta de vainilla bourbon
200 grams de sucre de coco
160 grams de farina
1 culleradeta de llevat químic tipus Royal
1 paquet d'oreos
un grapat de gotes de xocolata blanca (en aquest cas jo he fet servir les que tenien que eren ruby).

PREPARACIÓ
En un bol, barregem el sucre de coco, els iogurts i la pasta de vainilla.




Hi afegim la farina, prèviament barrejada amb el llevat, i continuem barrejant fins que s'integri.


Llavors, amb l'ajuda del microones, fonem la xocolata i la mantega, i també ho incorporem a la barreja.





Aboquem la barreja en una safata, folrada de paper de forn i untada de mantega, i repartim per damunt (i enfonsant-les) les oreos i les gotes de xocolata.



Enfornem a 190 graus, opció rebosteria, durant uns 25 minuts, i voilà! Ja el teniu a punt! Només quedarà desenfornar, deixar refredar, tallar i servir!


Un goig de dolç per berenar, esmorzar o per qualsevol altre ocasió!


Que vagi de gust!

diumenge, 21 d’octubre de 2018

BROWNIE AMB AMETLLES...UN CLÀSSIC!

De brownies n'he fet moooolts, i amb molts ingredients, però aquest, amb trossets d'ametlles, ha quedat espectacular! Esponjós, humit i amb un intens gust a xocolata que el fa irresistible: un berenar molt difícil de millorar!



INGREDIENTS
200 grams de xocolata negra
110 grams de mantequilla
4 ous
120 grams de sucre
1 culleradeta d'essència de vainilla
85 grams de farina de blat
1 culleradeta de bicarbonat
un grapat de trossets d'ametlla
un grapat de gotes de xocolata
sucre llustre per decorar

PREPARACIÓ
Batem el ous i el sucre amb un batedor manual, fins que blanquegin.



Mentrestant desfeu al microones la xocolata i la mantega.




Afegiu la xocolata desfeta a la barreja d'ous i sucre i remeneu bé.


Feu el mateix amb la farina i la vainilla.


Per acabar, afegiu els trossets d'ametlla i les gotes de xocolata. Reserveu algunes gotes per posar al capdamunt.


Aboqueu en un motlle, folrat amb paper de forn engreixat, i repartiu pel damunt les gotes reservades.


Enforneu a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant 20 minuts, i 10 més només amb escalfor a baix. Un cop cuit, desenforneu i deixeu refredar.


Ja només quedarà tallar, ensucrar i degustar! Mireu quin interior!


Que vagi de gust!

dijous, 26 de març de 2015

BROOKIES, MEITAT BROWNIE, MEITAT COOKIE!!!

L'altre dia, en una revista francesa, vaig descobrir els brookies. Uns pastissets, meitat brownie, meitat cookie, que ràpidament van captar la meva atenció!!! Així que ahir, que era l'aniversari del meu nebot-ajudant informàtic-solucionador de problemes múltiples... n'hi vaig preparar una safata...i van resultar ser molt bons! Prova és que en Marc, el meu home, llaminer empedernit, m'ha demanat que li tregui la caixa del davant dels que ens vam quedar per cada, perquè diu que li faran mal....En fi, que els heu de provar...Això si, dir-vos que abans de fer-los vaig investigar una mica per la xarxa, i hi ha fotografies de brookies amb tall molt perfectes però que, al meu entendre, tenen la part de baix massa cuita, tipus pa de pessic dens...El meus van quedar amb textura brownie per sota, i cobertura cruixent de galeta per sobre...En fi, com entenc que han de quedar....però cadascú pot trobar-li el seu toc de cocció particular! Per cert...que n'hi ha de molts gustos...així que repetirem tot provant diferents opcions!!!




INGREDIENTS (per a uns 24 brookies)
Per la capa de brownie
250 grams de xocolata negra de cobertura
160 grams de mantega
250 grams de sucre blanc
4 ous
160 grams de farina

Per la capa de cookie
240 grams de mantega a temperatura ambient
240 grams de sucre moreno
2 ous
320 grams de farina
1 culleradeta de llevat químic tipus Royal
200 grams de flocs de xocolata

PREPARACIÓ
En un caçó, al bany maria, posem a desfer la xocolata negra, de cobertura, i la mantega.


Mentrestant batem els ous amb el sucre.



I sense deixar de remenar ho aboquem a la xocolata i la mantega foses.


Quan tingueu una massa fosca, homogènia, afegiu la farina, tamisada, i remeneu el just perquè s'integri.


Aboqueu damunt un motlle folrat de paper de forn, ruixat amb spray antiadherent. Millor si és quadrat, i als pastissets els volem donar forma quadrada o rectangular (així s'aprofiten més les vores), però rodó també queda bé!!! I ja tenim la capa de brownie a punt!


Anem per la capa de cookie. Barregem bé, amb l'accessori pala de la KA, la mantega i el sucre moreno.


Un cop obtinguda una crema, hi anem tirant els ous un a un, continuant remenant.


I també l'aroma de vainilla.


Per acabar, hi incorporem la farina.


I quan ja tenim la massa lligada, aboquem els trossets de xocolata, en aquest cas flocs, que queden molt bé i menys gruixuts que les gotes, i fem les darreres remenades per repartir-los.



Un cop la massa de cookie a punt, la dipositem entre dos papers de forn, i l'estirem amb un corró, tot intentant donar-li la forma del motlle on hàgim posat la capa de brownie, en aquest cas rodó.



Formem una placa d'aproximadament 1-1,5 cm de gruix...


...i amb compte la dipositem sobre la capa de brownie. Mirem que la primera capa quedi ben tapada.


Ha arribat l'hora d'enfornar, a 170 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant aproximadament uns 40 minuts. 


La capa de dalt ha de quedar daurada, com les cookies tradicionals, però no excessivament torrada, perquè llavors no podríem fer els tallets.


Deixem refredar primer dins el motlle, i després damunt una reixa.


Mireu la dualitat de textures...


Només queda, un cop estigui força refredat, tallar-lo a bocinets, de la mida i forma que més us agradi...Jo trobo que no cal fer-los massa grossos perquè agraden força, i així es pot repetir!!!



Ja veureu quina cosa més bona!!! Que vagi de gust!