Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris DOLÇ DE LLET. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris DOLÇ DE LLET. Mostrar tots els missatges

diumenge, 11 d’agost de 2019

BATUT DE DOLÇ DE LLET

Aquesta batut, fet amb gelat casolà, és només una excusa per estrenar la meva última adquisició innovadora: les "canyetes" comestibles! Un gran i ecològic invent! Encara són una mica cares i difícils de trobar, però la idea és bona i si triomfa, que pel bé del planeta espero que si, segur que milloraran de preu i seran més assequibles! De moment n'hi ha de maduixa, llima, poma i canyella...m'agraden totes!


INGREDIENTS
2-3 boles de gelat casolà de dolç de llet
1 got de llet semidesnatada ben freda
nata muntada i cacau per decorar
una canyeta comestible amb gust a canyella

Aquestes són les canyetes comestibles de les que us parlava...

Espero que ben aviat sigui una opció que tothom tingui present!

PREPARACIÓ
Necessitem un bon gelat casolà de dolç de llet. En aquest cas, jo he fet servir el de dolç de llet i xocolata que vaig preparar l'altre dia. Podeu trobar la recepta clickant a aquí.



Posem les boles de gelat i la llet a la batedora de got, i batem enèrgicament.


Col.loquem en un got el batut, i decorem amb nata i cacau en pols.


I preneu-vos aquesta delícia tot xarrupant amb una "canyeta" que després també us podreu cruspir!


Que vagi de gust!

dilluns, 10 de novembre de 2014

FLOR DE PASTA DE FULL I DOLÇ DE LLET

L'altre dia, xafardejant per la xarxa, vaig trobar una recepta hipermegafàcil i molt divertida, ideal per fer amb nens (el bloc inspirador és el de "Cocinando con Maribel Pomares")...així que diumenge la vam posar en pràctica, i en vam fer una versió amb dolç de llet (l'original era amb nutella...per si sou amants de la crema de cacau i avellanes). El resultat, molt vistós, cruixent i deliciós! A veure què us sembla!


INGREDIENTS
2 plaques rodones de pasta de full
dolç de llet
ou per pintar
un parell de cullerades de sucre moreno
lacasitos o qualsevol tipus de pastilles de xocolata de colors

PREPARACIÓ
Estirem una de les plaques de pasta de full.


La untem generosament amb dolç de llet.


Tapem la primera placa, untada de dolç de llet, amb la segona.


La tallem d'aquesta manera, formant tires triangulars. Penseu que les tires obtingudes han de ser parells (jo em vaig equivocar i me'n va quedar una d'orfe).


Enrosqueu sobre si mateixes cada una de les tires.



Enganxeu les tires de dues en dues, per formar els pètals.


Com podreu comprovar, en sobrar-me una tira (això de les matemàtiques no és el meu fort...), va quedar un pètal una mica guerxo!!!


Punxeu les tires cargolades per evitar que s'inflin en excés, i també el centre.


Pinteu amb ou...


...i empolsineu amb sucre moreno.


Disposeu damunt una safata, folrada de paper de forn, i enforneu, a 190-200 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 25 minuts, o fins que estigui ben daurada.


Llavors desenforneu i deixeu refredar una mica.


Pinteu el centre de la flor amb una mica de dolç de llet, i enganxeu les pastilles de xocolata de colors, per formar un botó central ben alegre!!!


I ja teniu aquesta flor cruixent preparada per servir!!! Oi que és un berenar divertit...a cada comensal li toca un pètal!!!


Que vagi de gust!

diumenge, 5 d’octubre de 2014

PASTÍS DE FORMATGE I DOLÇ DE LLET

L'Alma aquesta setmana va publicar al seu bloc una recepta de pastís de formatge i nous i dolç de llet que em va agradar força...Així que vaig decidir fer-ne una versió mooolt lliure, canviant part del formatge per iogurt, el sucre blanc per sucre moreno, i esquivant les nous. El resultat, us pastís molt suau, no excessivament dolç (com es podria pensar en portar dolç de llet com a principal ingredient), i molt bo! A més, és força fàcil i ràpid de preparar! Jo l'he ben engalanat i han sigut les postres d'avui! A veure què us sembla!


INGREDIENTS (per una motlle alt d'uns 20 cm de diàmetre)
Per la base
150 grams de galetes Digestive
1 cullerada generosa de sucre moreno
60 grams de mantega

Pel farcit
300 grams de formatge quark
300 grams de formatge crema tipus Philadelphia
150 grams de iogurt
160 grams de sucre moreno
2 cullerades de farina de blat
4 ous mitjans
65 ml de nata líquida
3 cullerades de dolç de llet

Para decorar
Dolç de llet al gust
Una mica de fondant, en tres tons de rosa, per fer les flors

PREPARACIÓ
Trinxem les galetes fins obtenir una textura sorrenca.


Hi afegim la mantega fosa i el sucre, i remenem.


Quant tots els ingredients estiguin integrats, ho escampem pel cul del motlle escollit, prèviament ruixat amb spray antiadherent, i aixafem bé per obtenir una cap ben compacta. Reservem a la nevera perquè endureixi.



Mentre el "cul" del pastís endureix, anem pel farcit. Batem els dos formatges, el iogurt, el sucre, el dolç de llet i la farina, fins que la mescla sigui homogènia.



Llavors incorporem els ous, un a un, i també la nata líquida, sense deixar de batre.



Quan tinguem tots els ingredients ben barrejats, aboquem el resultat dins el motlle que teníem dins la nevera i enfornem. Els primers 15 minuts a 180 graus (opció rebosteria: dalt, baix i ventilador), i després, 50-60 minuts més a 120 graus, també en opció rebosteria. El traurem quan el veiem tot quallat, i només el centre un pelet humit.



Un cop cuit, desenfornem, i deixem refredar una estona. Un cop templat, passem un ganivet pels costats (perquè així evitarem estirin en refredar-se i trenquin la coberta del pastís), i posem a la nevera, dins el mateix motlle, com a mínim, unes 6 hores.


Abans de servir, desemmotllem i cobrim amb una capa de dolç de llet.


I, com a toc final, he afegit, unes flors de fondant, fetes amb uns talladors amb forma de trèbol, de diferents mides, i tres tons de fondant rosa.





Ja veieu quin goig que feia el pastís, i amb aquestes floretes que us ensenyo aquí amb més detall, encara més. El centre de les floretes és una boleta de fondant fucsia, aixafada, i a la que hem decorat punxant reiteradament amb un punxó.


Que vagi de gust!