L'Alma aquesta setmana va publicar al seu bloc una recepta de pastís de formatge i nous i dolç de llet que em va agradar força...Així que vaig decidir fer-ne una versió mooolt lliure, canviant part del formatge per iogurt, el sucre blanc per sucre moreno, i esquivant les nous. El resultat, us pastís molt suau, no excessivament dolç (com es podria pensar en portar dolç de llet com a principal ingredient), i molt bo! A més, és força fàcil i ràpid de preparar! Jo l'he ben engalanat i han sigut les postres d'avui! A veure què us sembla!
INGREDIENTS (per una motlle alt d'uns 20 cm de diàmetre)
Per la base
150 grams de galetes Digestive
1 cullerada generosa de sucre moreno
60 grams de mantega
Pel farcit
300 grams de formatge quark
300 grams de formatge crema tipus Philadelphia
150 grams de iogurt
160 grams de sucre moreno
2 cullerades de farina de blat
4 ous mitjans
65 ml de nata líquida
3 cullerades de dolç de llet
Para decorar
Dolç de llet al gust
Una mica de fondant, en tres tons de rosa, per fer les flors
PREPARACIÓ
Trinxem les galetes fins obtenir una textura sorrenca.
Hi afegim la mantega fosa i el sucre, i remenem.
Quant tots els ingredients estiguin integrats, ho escampem pel cul del motlle escollit, prèviament ruixat amb spray antiadherent, i aixafem bé per obtenir una cap ben compacta. Reservem a la nevera perquè endureixi.
Mentre el "cul" del pastís endureix, anem pel farcit. Batem els dos formatges, el iogurt, el sucre, el dolç de llet i la farina, fins que la mescla sigui homogènia.
Llavors incorporem els ous, un a un, i també la nata líquida, sense deixar de batre.
Quan tinguem tots els ingredients ben barrejats, aboquem el resultat dins el motlle que teníem dins la nevera i enfornem. Els primers 15 minuts a 180 graus (opció rebosteria: dalt, baix i ventilador), i després, 50-60 minuts més a 120 graus, també en opció rebosteria. El traurem quan el veiem tot quallat, i només el centre un pelet humit.
Un cop cuit, desenfornem, i deixem refredar una estona. Un cop templat, passem un ganivet pels costats (perquè així evitarem estirin en refredar-se i trenquin la coberta del pastís), i posem a la nevera, dins el mateix motlle, com a mínim, unes 6 hores.
Abans de servir, desemmotllem i cobrim amb una capa de dolç de llet.
I, com a toc final, he afegit, unes flors de fondant, fetes amb uns talladors amb forma de trèbol, de diferents mides, i tres tons de fondant rosa.
Ja veieu quin goig que feia el pastís, i amb aquestes floretes que us ensenyo aquí amb més detall, encara més. El centre de les floretes és una boleta de fondant fucsia, aixafada, i a la que hem decorat punxant reiteradament amb un punxó.
Que vagi de gust!