Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris ENTRANTS D'ESTIU. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris ENTRANTS D'ESTIU. Mostrar tots els missatges

diumenge, 21 de juliol de 2019

CHEESECAKE SALAT...UNA RECEPTA QUE NO PODEU DEIXAR DE PREPARAR!

La vaig veure a instagram i me'n vaig enamorar...aquesta recepta és un gran descobriment! Fàcil, molt vistosa i extremadament gustosa...No deixeu de preparar-la per qualsevol esdeveniment estiuenc que tingueu!


INGREDIENTS
Mig pot de galetes salades
3 nous de mantega
2 ous
75 grams de formatge ratllat
160 grams de formatge crema
sal i pebre
salsa de tomàquet i pebrots del piquillo (o melmelada de tomàquet, o de pebrot)

PREPARACIÓ
Trinxem les galetes salades.




Amb aquest nanotallador és d'allò més senzill!



Fonem la mantega, i la incorporem a les galetes.




Barregeu bé i disposeu al cul del motlle escollit (de 18 cm), apretant bé per compactar la capa.


Reserveu una estona a la nevera.


Mentrestant, barregeu bé el formatge crema, el formatge ratllat, els ous, la sal i el pebre.



Aboqueu damunt la capa de galeta, i enforneu, a 160 graus (opció rebosteria: escalfor a baix, a dalt i ventilador), durant uns 20-25 minuts.


Un cop cuit (veureu que ho està quan el farcit estigui quallat), desenforneu i deixeu refredar.


Abans de servir, repartiu pel damunt la salsa. En aquest cas, una de tomàquet i pebrot del piquillo, però també podria fer-ho amb melmelada de pebrot o de tomàquet.


I llestos! Canela fina!


Que vagi de gust!

dissabte, 29 de juliol de 2017

ALBERGÍNIES FARCIDES A LA MEVA MANERA!

Tota la setmana he anat amunt i avall, dormint en hotels i menjant de qualsevol manera, així que avui, arribat el dia de l'esperat descans, el que més em venia de gust és estar per casa i cuinar! Com que la Magdalena, la mare de la meva millor amiga, em va portar l'altre dia unes albergínies fantàstiques, la recepta escollida ha vingut donada: albergínies farcides...l'afegitó de, a la meva manera, és perquè he anat improvisant amb els ingredients que tenia a mà..i la veritat és que hi ha hagut unanimitat en que han quedat bones, bones!


INGREDIENTS (per a 4 persones)
4 albergínies ben formoses
2 cebes
200 ml de nata fresca
200 grams de tomàquet fregit
400 grams de carn picada (la meva meitat vedella i meitat porc)
OOVE, sal i pebre negre
formatge parmesà en pols, panko i pimentó de la Vera

PREPARACIÓ
Renteu bé les albergínies, els hi traieu la cua, les partiu per la meitat, i amb l'ajuda d'un ganivet, les buideu, guardant la polpa obtinguda del buidatge.


Col.loqueu les albergínies en una safata i enforneu a 180 graus, durant uns 10 minuts, per estovar-les una miqueta.


Un cop feta aquesta primera qüestió, traeieu el forn i reserveu.


Tot seguit, prepareu un sofregit amb la polpa de les albergínies i la ceba.


Hi afegiu la carn, condimenteu amb sal i pebre negre, i ho deixeu al foc fins que estigui ben cuita.


Per acabar, hi afegiu el tomàquet fregit i la nata, i rectifiqueu de sal.


Deixeu coure uns 8 o 10 minuts més, i llavors aparteu del foc i deixeu refredar una mica.


Mentrestant, prepareu una barreja feta de meitat formatge parmesà en pols i meitat panko (el pa ratllat japonès) i condimenteu al gust amb pimentó de la Vera.



Farciu les albergínies amb el sofregit de carn, cobriu amb la barreja de formatge i panko, i ruixeu amb un bon raig d'OOVE.


Enforneu a 180 graus, durant uns 15-20 minuts, i llavors gratineu una mica, fins que quedin ben daurades.


I a servir!


Gustoses és poc! Que vagi de gust!

diumenge, 24 de maig de 2015

GASPATXO DE MADUIXES

Fa uns mesos vaig anar a una fantàstica trobada blocaires: el Ganxetes Tour 2015, organitzat per la Glòria de No tot són postres!!! Va ser una diada genial, on, entre un munt més de coses, ens van fer una presentació d'uns recipients per aliments hermètics, de la col.lecció Nomad, curosament dissenyats i fabricats per una empresa reusenca: Valira. A més, ens van proposar un repte: preparar una recepta líquida, i dipositar-la en un recipient de la col.lecció Nomad que ens van regalar, i així demostrar que d'aquests no s'escapa ni una gota!!! Doncs bé...amb una mica de retard...perquè darrerament a casa anem de bòlit... m'he engrescat a participar en el repte, i ho he fet amb una recepta salada: un entrant refrescant i deliciós, que pot solucionar-vos més d'un àpat en l'època estiuenca en la que estem a punt d'entrar!!! Aquest gaspatxo de maduixes és tot una descoberta...i, a més, us el podeu endur arreu dins un recipient Nomad, doncs he comprovat, empíricament, que tanquen d'allò més bé!!! 


INGREDIENTS (per 5 racions de gaspatxo)
8 tomàquets madurs
500 grams de maduixes
1/2 pebrot gros
vinagre blanc, pebre i sal
un got d'aigua ben freda o 3 o 4 glaçons
maduixes i pa torrat per decorar

PREPARACIÓ
Rentem bé els tomàquets, i els triturem, poc a poc, en el got del batedor de peu.




Tot seguit, hi afegim les maduixes, també ben netes i sense cua.



Per últim, incorporem el mig pebrot (també ben net), i triturem dos o tres minuts fins obtenir un resultat ben fi.



Ho condimentem amb el vinagre, la sal i el pebre, i afegim l'aigua o els glaçons.


Ho barregem tot bé durant un parell de minuts més...


...i colem el resultat amb l'ajuda d'un colador xinès.


Guardeu el resultat a la nevera fins que l'hàgiu de servir.


Serviu en copes, decorades amb maduixes senceres i pa torrat.


Oi que aquest entrant fa goig???



Doncs també el podeu fer per emportar...si teniu un recipient de la col.lecció Nomad com aquest...


...que ens van regalar juntament amb un davantal molt bonic i vistós!!!



Perquè si el dipositeu a dins...


...no en perdreu ni una gota....Podríem dir que aquests recipients estan a prova de sacsejades...


Gràcies Valira! I a tots vosaltres, que vagi de gust!!!