Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris GALETES DE XOCOLATA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris GALETES DE XOCOLATA. Mostrar tots els missatges

dijous, 15 d’agost de 2019

COOKIES "MORT PER XOCOLATA"

Com el nom d'aquestes galetes anuncia, són unes galetes amb mooooolta xocolata, i, per tant, ideals pels fanàtics d'aquesta menja, com són tots i cadascún dels membres de la meva família. Són fàcils de preparar i es couen ràpidament, cosa que és d'agrair en aquesta època en la que obrir el forn és un esport de risc. A veure si us animeu a preparar-les pel berenar del cap de setmana!



INGREDIENTS (per unes 30-35 galetes)
220 grams de mantega
260 grams de panela
2 ous
1 rajolí d'extracte d'ametlla
300 grams de farina de blat
60 grams de cacau en pols
1 cullerada de bicarbonat
250 grams de xocolata fosa
550 grams de trossos de xocolata 70%

PREPARACIÓ
En el bol de la KA, bateu molt i molt la mantega i la panela, fins obtenir una barreja ben cremosa.


Hi afegim l'extracte d'ametlla i els ous i batem uns minuts més, fins que tot estigui integrat.



Llavors és el torn de la farina, el cacau i el bicarbonat, i la xocolata fosa.




Per acabar, afegireu i remenareu per tal que es reparteixin bé, els trossets de xocolata 70%.


 Us ha de quedar una massa més o menys així, força densa.


Tot seguit, feu boles amb l'ajuda d'una cullera de gelat, disposeu sobre una safata folrada de paper de forn, i aixefeu una mica les boles. Mireu que quedin ben separades, perquè en coure's s'eixamplen una mica.




Enforneu a 170 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador) durant uns 10 minuts o fins que veieu comencen a esquerdar-se. No les deixeu en excés al forn o se us torrarán massa les vores.


Un cop cuites, deixeu refredar damunt una reixa, i a gaudir d'un pecat de xocolata deliciós. Que vagi de gust!

dissabte, 21 de novembre de 2015

OREO'S COOKIES

A casa, de totes les galetes que faig, les tipus cookies clàssiques són les preferides...I pel que fa a les comprades, les imprescindibles són les oreos...Ja he dit alguna vegada que la Tisge n'és una addicta/fanàtica/entusiastaconsumidora...per tant he decidit ajuntar aquestes dues passions i fer unes oreo's cookies que han causat sensació...!!!



INGREDIENTS (per unes 20-22 galetes grosses)
225 grams de mantega
125 grams de sucre moreno
2 ous
300-325 grams de farina de blat
1/2 culleradeta de llevat químic tipus Royal
1 culleradeta de pasta de vainilla Bourbon
200 grams de xocolata picada
16 galetes oreo tallades a trossets

PREPARACIÓ
Batem la mantega i el sucre amb la KA, equipada amb l'accessori pala, fins a obtenir una crema.


Afegim els ous i continuem barrejant.


Tot seguit, incorporem la pasta de vainilla...


...i la farina (sense tamisar), barrejada amb el llevat. Us dic 300 o 325 grams, perquè heu de fer-ho una mica a ull, i no incorporar-ne més quan la massa deixi de ser enganxosa, i es pugui treballar amb les mans.


Al darrer moment, aboquem la xocolata, picada a trossets no massa petits (també podeu fer servir gotes, però jo, en aquest cas, no en tenia...)...


...i les oreos, tallades a trossets.




Feu unes darreres barrejades perquè tot quedi ben repartit. Dividiu la massa en porcions iguals, amb l'ajuda d'una cullera de gelat.



Amb el cul d'un got, un xic enfarinat, aplaneu les porcions.



Enforneu, a 180 graus, opció rebosteria, durant uns 14-16 minuts, o fins que estiguin dauradetes. Un cop cuites, desenforneu i deixeu refredar damunt una reixa...


I ja estan a punt per ser tastades...o, en el cas de casa meva...devorades!!!



Que vagi de gust!

dimecres, 30 de juliol de 2014

GALETES DE XOCOLATA I NOUS CARAMEL·LITZADES

Les galetes tipus cookies són les preferides de casa...en faig a carretades i es cruspeixen a la mateixa velocitat que he aconseguit arribar-les a produir...en fi...que és un no parar! Aquestes que avui us ensenyo són una variant de les més clàssiques, amb nous caramel·litzades, que els donen un gust i un toc cruixent deliciós!!! En vaig fer més de mig centenar perquè les nenes les portessin al casal, pels seus monitors, i van venir demanant-ne la recepta...bona senyal! A veure què us semblen!


INGREDIENTS (Per unes 18-20 galetes)
225 grams de mantega
150 grams de sucre moreno
2 ous
300 grams de farina
1/2 culleradeta de llevat
1 tassa de gotes de xocolata
1 tassa de nous caramel·litzades trossejades

PREPARACIÓ
En el bol del batedor, amb l'accessori pala, batem la mantega (a temperatura ambient) i el sucre moreno.


Quan tingueu aquests dos primers ingredients ben barrejat, hi afegim els ous i continuem batent.



Ara és el torn de la farina, prèviament barrejada amb el llevat...


...i quan ja ho tingueu tot ben integrat, ja a mà, afegiu les gotes de xocolata i les nous caramel·litzades.








Amb les mans enfarinades, feu boles, aixafeu-les una mica, i col·loqueu-les damunt una safata folrada de paper de forn.


Enforneu a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 14-16 minuts, o fin que estiguin ben dauradetes. No cal que les deixeu torrar molt, perquè encara que estiguin una mica toves en treure-les del forn, en refredar ja s'enduriran i quedaran cruixents.


Deixeu refredar una mica (el que els de casa us permetin), damunt una reixa...i ja les podeu degustar...o...com fan a casa...devorar!



Que vagi de gust!

divendres, 24 de gener de 2014

COOKIES DE XOCOLATA AMB GOTES DE MANTEGA DE CACAUET

L'altre dia vaig anar a Barcelona per feina, i vaig aprofitar-ho per agenciar-me un ingredient que ha resultat ser boníssim: gotes de mantega de cacauet. Importades directament des d'Estats Units, vaig decidir, per ser-ne fidel al gust i l'ús original, fer la recepta de galetes (les típiques "cookies") que regalaven en la mateixa bossa del producte. Com la majoria de receptes americanes, les mides venien amb "cups", però gràcies a les taules de conversió de la Bea, que ja sabeu que és una de les meves blocaires de capçalera, adaptar-la a les nostres mesures va ser molt fàcil! Estaven espectaculars, i dic estaven perquè van ser vistes i no vistes! A veure que us semblen!


INGREDIENTS (per unes 25-30 cookies)
280 grams de farina
90 grams de cacau en pols
1 culleradeta de llevat tipus Royal
1/2 culleradeta de sal
275 grams de mantega
400 grams de sucre moreno (molt poc refinat)
2 ous
2 cullerada de vainilla bourbon en pasta
283 grams de gotes de mantega de cacauet (1 paquet)

PREPARACIÓ
Primer barregem en un bol la farina, el cacau, el llevat i la sal, i reservem.



En el bol del batedor elèctric, col·loquem la mantega (a temperatura ambient) i el sucre moreno. Vaig fer-ne servir un de boníssim, molt poc refinat.


Barregem, amb l'accessori pala, fins obtenir una massa amb textura cremosa. Afegim els ous...


...i la vainilla, i tornem a barrejar.


Quan ja estan tots els ingredients incorporats, afegim, poc a poc, i sense deixar de remenar,  la barreja de farina i cacau.



Finalment, arriba el moment, d'incorporar, ja a mà, amb una espàtula, les gotes de mantega de cacauet.





Amb les mans una mica enfarinades, anem fent boles.


Amb el revers d'una cullera, aixafem les boles per donar-los forma de cookie.



Enfornem, a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 12 minuts. S'han de treure quan encara són flonges, perquè ja s'endureixen en refredar-se.


Un cop cuites, desenforneu i deixeu refredar...i vigileu quan les comenceu a provar, perquè, un cop iniciat el tast, ja no podreu parar d'endrapar-ne!!!



Que vaig de gust!