diumenge, 19 d’abril del 2020

BRIOIXOS DE NATA

Ahir, per sopar, la Zewde em va demanar brioixos, i vaig decidir preparar-los amb nata, a veure què tal...! El resultat ha determinat que repetirem ben aviat!




INGREDIENTS (Per 10 brioixos petits i un de motlle mitjà)
500 grams de farina de blat (la recepta diu de força, però jo no en tenia i vaig fer servir la normal)
un pessic de sal
100 grams de sucre
3 ous
100 grams de mantega
130 ml de nata per muntar
3 sobres de llevat sec de flequer
la pela ratllada d'una llimona
una mica més d'ou per pintar

PREPARACIÓ
Posem la farina, la sal, el sucre, el ous, el llevat i la pela de llimona ratllada en el bol de la KA, equipada amb l'accessori ganxo (el de fer masses de pa).


Afegim la nata tèbia i comencem a amassar.



Quan estiguin tots els ingredients integrats, incorporem la mantega, poc a poc, a trossets, sense deixar d'amassar.




Amassem durant uns 13-15 ninuts, fins que la massa sigui molt elàstica i es desenganxi completament del bol de la KA.


Llavors la deixem reposar, tapada, fins que dobli el volum.



Un cop doblat el volum, desgasifiquem i dividim en boles, no gaire grans perquè creixen molt al forn.



Els podeu posar directament sobre la plata folrada, però jo, perquè sortissin tots més o menys iguals, els he posats en motlles de flam prèviament engreixats. Les que m'han sobrat les he posat en un motlle rectangular.


Deixem llevar una estona més, i pintem amb ou batut.



Forn, a 180 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), i listos!




 Farcits amb una mica de mantega. formatge i pernil dolç...són un sopar de "luju"!


Que vagi de gust! I molts ànims!

2 comentaris:

  1. el llevat sec de flequer, q es el de tipus royal de setze grams el sobre

    ResponElimina
    Respostes
    1. No. El venen a la mateixa secció. El que trobo més jo és de la marca maizena.Ve en sobres i és marró i més granulat que el royal. Posa levadura de panadero. En canvi al Royal és "baking powder".

      Elimina