Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris FRUITS SECS. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris FRUITS SECS. Mostrar tots els missatges

diumenge, 16 de juny de 2019

GRANOLA DE XOCOLATA CASOLANA...MAI MÉS EN TORNAREU A COMPRAR DE PREPARADA!

A casa són molt de cereals, llavors i xocolata, per això han trobat aquesta recepta excepcional...Jo també l'he tastada i m'ha semblat boníssima...total, que hem quedat que mai més en comprarem de bo i preparada!



INGREDIENTS
250 grams de flocs de civada
50 grams de sèsam torrat
25 grams de llavors de rosella
25 grams de barreja de pipes
150 grams d'avellanes torrades trinxades
50 grams d'aigua
100 grams de mel
50 grams d'oli d'oliva verge extra suau
1 pessic de sal
1 pessic de canyella
200 grams de gotes de xocolata negra

PREPARACIÓ
En un bol col.loquem la civada i les llavors.


Hi afegim les avellanes trinxades i ho barregem tot.



Paral.lelament, en un caçó, disposem l'aigua, la mel, l'oli, la sal i la canyella i escalfem fins que tot s'hagi dissolt i arrenqui el bull.


Ho aboquem a la barreja de civada, llavors i fruits secs, que haurem passat a una cassola, i remenem bé, al foc, durant un parell de minuts.



Tot seguit estirem la barreja final damunt una safata, folrada de paper de forn i enfornem, a 140 graus durant 1 hora aproximadament, o fins que veieu que està ben cruixent.



Llavors traieu del foc, i quan encara estigui la cosa tèbia, afegiu la meitat de la xocolata i remeneu bé. Veureu que es desfarà, i farà que la granola quedi "enxocolatada", i es formin petits cúmuls de granola, que a casa encanten!



Deixem refredar totalment, i llavors incorporem la resta de gotes, i repartim bé. Aquestes no es desfaran, i donaran el toc de xocolata final!.



Ja només us queda guardar i menjar quan us vingui més de gust. Amb iogurt i fruita, dels millors esmorzars o berenars del món mundial!


Que vagi de gust!

dimarts, 1 de maig de 2018

PASTÍS DE PASTANAGA I XOCOLATA...QUI DIU QUE MENJAR VERDURA NO POT SER MOOOOLT DIVERTIT!

Els pastissos de pastanaga m'agraden molt...en realitat, són la meva manera preferida de menjar pastanaga! I per això no em canso de provar-ne versions...aquesta, amb fruits secs variats i xocolata, ha resultat molt tendre i gustosa i, per tant, altament recomanable!


INGREDIENTS
3 ous
175 grams de panela
75 grams de sucre moreno
125 ml de mantega de coco verge fosa
200 grams de farina de blat ecològica
20 grams de llevat químic tipus Royal
1 culleradeta de canyella en pols
1 iogurt natural (en aquest cas casolà)
200 grams de pastanagas picades
100 grams d'escames de xocolata
un bon grapat de fruits secs torrats variats trinxats
sucre llustres i xocolata de cobertura per decorar

PREPARACIÓ
En un bol, batem els ous i els sucres.


Hi afegim la mantega de coco fosa, i continuem batent.


Ara és el torn de la farina i el llevat, prèviament tamisats.


I també de la canyella en pols.


Veureu que queda una massa una mica densa, que quedarà molt més amorosa en afegir el iogurt.



Arribats a aquest punt, entra en joc l'ingredient estrella: les pastanagues, que trinxarem o ratllarem prèviament.




I per acabar, les escames de xocolata i els fruits secs variats prèviament també esmicolats.




Un cop obtinguda una massa homogènia, l'aboquem en un motlle rodó, prèviament engreixat...


...i enfornem a 180 graus, opció rebosteria, durant uns 50 minuts aproximadament, o fins que, en punxar-ne el centre, l'estri surti net. Els darrers 20 minuts, per evitar que la superfície es torri en excés, podeu tapar el pastís amb paper de plata.


Deixeu refredar el pastís, primer en el motlle i després damunt una reixa. Mentrestant, prepareu la glaça. És tan fàcil com barrejar el sucre llustre amb unes gotes d'aigua, i remenar molt i molt bé.



Col.loquem la glassa dins una mànega d'un sol ús, i li fem un tallet ben petit a la punta.


Girem el pastís cap per avall, per tenir una superfície més plana, i decorem amb la glaça, creant una mena de quadrícula.


Per acabar de decorar, he fet unes flors amb xocolata negra, fent servir una mànega i un bloc de gel.


El resultat és genial...per fora i també per dins!


Que vagi de gust!

diumenge, 25 de desembre de 2016

I PER NADAL...TORRÓ DE XOCOLATA I RATAFIA...AIXÒ SI QUE SÓN UNES POSTRES FESTIVES!!!

Fer ratafia casolana és una cosa que tinc pendent. Però fa uns dies vaig aconseguir una ampolla de ratafia elaborada per en Luiggi, l'horticultor més original i simpàtic de Girona (no podeu deixar de tastar les seves escaroles!!!). Així que aquest Nadal gaudirem -en realitat ja en vam començar a gaudir ahir- d'un torró de xocolata i ratafia espectacular!!! No sé com sortirà aquesta entrada perquè la faig mentre tinc al foc l'escudella, al forn la carbassa, els llagostins a mig descongelar, i els torrons a punt per cremar...però no podia deixar passar tan assenyalada diada sense deixar-vos aquesta recepta que, sobretot a en Marc, aqui li agrada molt la ratafia, ha entusiasmat!


INGREDIENTS (per a 3 o 4 barres....depèn de la mida)
900 grams de xocolata negra de cobertura (jo he fet servir Simón Coll 44% cacau)
100 grams de xocolata blanca de cobertura
2 nous de llard
200 tassa d'avellanes de Brunyola
1 tassa generosa de panses de corint
1/2 gotet de ratafia
cacau pur per empolsinar

PREPARACIÓ
Posem tota la xocolata (a trossets si és de teula) en un recipient al bany maria, per tal que es desfaci.


Un cop desfeta, hi afegim el llard.


Quan el llard estigui completament fos, hi afegim la ratafia. Hem d'anar en compte, i remenar suaument perquè pot semblar que la xocolata es talli, però l'he de deixar al bany maria i continuar remenant, per tal que es torni altre cop cremosa.

Aquesta és la famosa ratafia d'en Luiggi!!!


Per acabar, tingueu preparat els fruits secs i els incorporeu.


Poseu la barreja en motlles d'alumini, i deixeu refredar i endurir, a temperatura ambient, però fresca, durant unes hores.


A l'hora de servir, desemmotlleu, empolsineu generosament amb cacau i desgusteu!!! L'únic inconvenient és que costa una mica de tallar a trossos uniformes, però amb una mica de paciència, i un ganivet una mica escalfat, tot és possible!



  Que vagi de gust! I Bon Nadal!!!!

dimecres, 27 d’agost de 2014

CANYES DE PLÀTAN, FRUITS SECS I MEL

Us presento unes postres d'allò més gustoses, i amb fruita, fresca i seca, pel que podem predicar de les mateixes, sense cap tipus de reticència, que a més, són d'allò més saludables!!! Amb ella participo en el repte d'aquest mes d'agost de que sempre ens permet predicar, malgrat tractar-se de dolços. Amb ella participo en el repte d'agost de "Cocineros del Mundo" a Google +, en l'apartat dolç. A veure què us sembla!.


INGREDIENTS
1 placa de pasta de full rectangular
4 plàtans
un grapat de fruits secs
8 cullerades de mel
1 ou batut
sucre per empolsinar

Ja veieu que es una recepta amb pocs i senzills ingredients!
PREPARACIÓ
Estirem la placa de pasta de full (que per anar bé hauria de ser rectangular)


La dividim en quatre porcions també rectangulars.


Untem la meitat de cada rectangle amb mel.


Hi repartim per la meitat untada el plàtan tallat a trossets.



Per sobre el plàtan hi repartim els fruits secs, que haurem picat una mica prèviament.


Per sobre els fruits secs, una mica més de mel...


Pintem les vores del rectangle amb ou batut i fem un doblec tapant el farcit.



Segellem les vores amb l'ajuda d'una forquilla.


Pintem pel damunt, generosament, amb ou batut...


...i empolsinem amb sucre (del normal).


Enfornem, a 200 graus, amb calor a dalt i a baix, durant uns 25 minuts.


Traiem del forn quan les canyes estiguin ben daurades, i deixem refredar.


I ja les teniu llestres per presentar! Mireu quina patxoca fan!



I el farcit...dolcet i cruixent! Mmmmmmm!


Que vagi de gust!