Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris BERENARS SALUDABLES. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris BERENARS SALUDABLES. Mostrar tots els missatges

diumenge, 16 de juny de 2019

GRANOLA DE XOCOLATA CASOLANA...MAI MÉS EN TORNAREU A COMPRAR DE PREPARADA!

A casa són molt de cereals, llavors i xocolata, per això han trobat aquesta recepta excepcional...Jo també l'he tastada i m'ha semblat boníssima...total, que hem quedat que mai més en comprarem de bo i preparada!



INGREDIENTS
250 grams de flocs de civada
50 grams de sèsam torrat
25 grams de llavors de rosella
25 grams de barreja de pipes
150 grams d'avellanes torrades trinxades
50 grams d'aigua
100 grams de mel
50 grams d'oli d'oliva verge extra suau
1 pessic de sal
1 pessic de canyella
200 grams de gotes de xocolata negra

PREPARACIÓ
En un bol col.loquem la civada i les llavors.


Hi afegim les avellanes trinxades i ho barregem tot.



Paral.lelament, en un caçó, disposem l'aigua, la mel, l'oli, la sal i la canyella i escalfem fins que tot s'hagi dissolt i arrenqui el bull.


Ho aboquem a la barreja de civada, llavors i fruits secs, que haurem passat a una cassola, i remenem bé, al foc, durant un parell de minuts.



Tot seguit estirem la barreja final damunt una safata, folrada de paper de forn i enfornem, a 140 graus durant 1 hora aproximadament, o fins que veieu que està ben cruixent.



Llavors traieu del foc, i quan encara estigui la cosa tèbia, afegiu la meitat de la xocolata i remeneu bé. Veureu que es desfarà, i farà que la granola quedi "enxocolatada", i es formin petits cúmuls de granola, que a casa encanten!



Deixem refredar totalment, i llavors incorporem la resta de gotes, i repartim bé. Aquestes no es desfaran, i donaran el toc de xocolata final!.



Ja només us queda guardar i menjar quan us vingui més de gust. Amb iogurt i fruita, dels millors esmorzars o berenars del món mundial!


Que vagi de gust!

dijous, 24 de maig de 2018

NABIUS AMB MEL I MATÓ...UN BERENAR EN GOT D'ALLÒ MÉS DELICIÓS!

L'altre dia hi havia molts nabiu a la botiga, i me'n vaig agenciar un pot ben gros! Ara que estan tan de moda els esmorzars i berenars saludables en pots, gots i bols, vaig trobar que serien una bona excusa per preparar alguna menja sana i a la última! I aquí teniu aquest berenar en got de nabius, mel i mató!


INGREDIENTS
2 o 3 cullerades de mató
mel al gust
un rajolí de llet sencera
dos grapats de nabius (un per triturar amb els nabius i l'altre per decorar)
flocs de civada, cereals torrats o galeta trinxada

Aquí els ingredients estrella!
PREPARACIÓ
Batem el mató, la mel, un grapat de nabius i el rajolí de llet en un got batedor.


Aquest estri me'l van regalar fa poc els de casa, i el fem servir a diari!!!!



I fet això és tan senzill com muntar el got. Al cul cereals torrats o flocs de civada o galeta trinxada, el que més us agradi, llavors el mató, i per acabar un bon grapat de nabius!!!


I a degustar! Que vagi de gust!

diumenge, 14 de gener de 2018

MAGDALENES DE CACAU I ENTREBANCS D'AMETLLA

Per esmorzar i per berenar, a casa sempre hi han d'alguna cosa trobar!!! Sovint s'aixequen i/o arriben de la feina o l'escola amb un budell buit, i cal omplir-lo ràpidament si no volem tenir gent malhumorada voltant per casa...Una de les millors solucions: les magdalenes casolanes! Aquestes de cacau i entrebancs d'ametlla, una delícia!


INGREDIENTS (per unes 30 magdalenes)
6 ous
500 grams de sucre (i una mica més per empolsinar)
450 grams d'oli de girasol
700 grams de farina amb llevat incorporat
50 grams de cacau pur
la pell de dues llimones ratllada
500 grams de nata
5 o 6 cullerades d'ametlla tipus crocant i/o filetejada torrada

PREPARACIÓ
Batem els ous amb el sucre fins que tripliquin el seu volum.


Sense deixar de batre, hi afegim l'oli i la nata, molt a poc a poc.



Llavors, a mà, i amb moviments de baix a dalt, hi incorporem la pela de llimona ratllada i la farina i el cacau (prèviament tamisats).



Deixem reposar la massa una estona a la nevera. Passada una hora aproximadament, la traiem, hi afegim l'ametlla (en aquest cas, la meitat tipus crocant i la meitat filetejada torrada, perquè són les que tenia al rebost), fem unes últimes remenades per repartir bé el fruit sec i repartim en els paperets escollits.




Posem un petit pilonet de sucre al damunt de cada magdalena i enfornem, a 180 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), durant uns 20 minuts.


Un cop fetes (per veure si ho estan, les toqueu amb el dit i us assegureu que la massa retorna, no queda enfonsada), les desenforneu i les deixeu refredar damunt una reixa.


Sucades en llet són cosa fina! Que vagi de gust!