Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris CACAU. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris CACAU. Mostrar tots els missatges

dissabte, 15 de juny de 2019

CAKE HUMIT DE REMOLATXA

Aquest cake és prou saludable (no té mantegues ni olis), i d'allò més deliciós a més d'especialment fàcil de preparar! Només necessiteu una batedora de peu o un processador d'aliments, i en tres minuts teniu la massa a punt!


INGREDIENTS
Per la base
320 grams de remolatxa cuita
4 ous
80 grams de sucre moreno
160 ml de llet sencera
70 grams de cacau
80 grams de farina d'ametlla
100 grams de farina d'espelta
12 grams de llevat

Pel glacejat
una mica de suc de la remolatxa
sucre llustre
pasta de llimona
perles de sucre per decorar

PREPARACIÓ
Col.loqueu en el got de la batedora de peu la remolatxa escorreguda, els ous i el sucre. Reserveu una mica del suc de la remolatxa pel glacejat.



Tritureu bé fins tenir una massa homogènia, i tot seguit afegiu la llet.


Llavors afegiu els ingredients secs (la farina d'ametlla, la farina d'espelta, el cacau i el llevat), prèviament barrejats.


Un cop tot triturat, us ha de quedar una massa així.


Aboqueu en un motlle rodó (de 24 cm aprox), prèviament folrat i untat amb mantega, i enforneu, a 170 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), durant aproximadament 35 o 40 minuts, o fins que, en punxar-lo, l'estri surti net.


Un cop cuit, desenforneu i deixeu refredar. Un cop fred, desemotlleu, tot capgirant-lo, i prepareu el glacejat.


El glacejat l'obtindrem barrejant bé, amb l'ajuda d'una cullera, sucre llustre, una mica del suc de remolatxa que haureu reservat, i un parell de culleradetes de pasta de llimona.


El color que obtindreu és preciós!


Ja només us queda repartir el glacejat per sobre el pastís, i decorar amb les perles de sucre.




 Que vagi de gust!

dilluns, 11 de febrer de 2019

PASTÍS DE NATA I PLÀTAN

La Isabel, de @aliterdulcia, ens va proposar un repte: versionar el seu pastís de nata! Ella l'havia decorat amb nata muntada i nabius...jo vaig decidir prescindir dels nabius i fer servir el plàtan, per dins i per fora...i substituir la nata de cobertura per un glacejat de cacau d'allò més genial! El resultat va ser d'allò més bo i prou bonic!!! Aquí teniu la recepta!


INGREDIENTS
250 grams de nata per muntar
3 ous
200 grams de sucre blanc
230 grams de farina de blat
12 grams de llevat químic tipus Royal
un pessic de sal
1 plàtan i mig tallat a trossets petits
una mica més de nata, sucre llustre, cacau, cagallons de xocolata i xips de plàtan per decorar

PREPARACIÓ
Comencem muntant la nata, que tindrem molt freda, i la reservem a la nevera.



Llavors muntem els ous i el sucre, fins que tripliquin el seu volum.


Hi afegim la farina (a la que haurem afegit el llevat i la sal), prèviament tamisada, amb moviments molts suaus i embolcallants.


En acabat, fem el mateix amb la nata que teníem reservada a la nevera.


Ja només us queda incorporar el plàtan tallat ben petit.




I cap a un motlle folrat amb paper i ruixat amb spray antiadherent.


Aplaneu una mica la superfície amb l'ajuda d'una espàtula...


...i enforneu, a 170-180 graus, opció rebosteria (escalfol a baix, a dalt i ventilador), durant 40 minuts.


Un cop cuit, desenforneu i deixeu refredar. Mentrestant prepareu el glacejat barrejant 4 o 5 cullerades soperes de sucre llustre amb dues o tres cullerades soperes de nata, i una culleradeta de cacau en pol tamisat, i remenant molt i molt bé fins obtenir una crema molt fina i brillant.


Repartiu per sobre el pastís, i decoreu amb cagallons de xocolata i xips de plàtan (dels dolços eh...no dels salats!).


I llestos...ja teniu un pastís, d'aspecte rústic, interior humit, i sabor intens a plàtan, a punt per degustar!


Que vagi de gust!

dissabte, 13 d’octubre de 2018

RED VELVET BUNDT CAKE

Aquest red velvet bundt cake és espectacular per dins i per fora....i amb un gust a xocolata intens que no us deixarà indiferents! La recepta, com no podia ser d'altra manera, de la reina dels bundts: la Bea Roque! I a més, comprovareu que no és gens complicat de preparar. Atreviu-vos!


INGREDIENTS (per un motlle de bundt dels petits, 18 cm)
240 md d'oli d'oliva 0,4 graus
250 grams de sucre blanc
2 ous grossos
350 grams de farina de blat
1 cullerada d'aroma de vainilla
un pessic de sal
1 culleradeta de bicarbonat sòdic
40 grams de cacau en pols
250 ml de buttermilk
1 culleradeta de vinagre de poma
colorant vermell
sucre llustre, un rajolí d'aigua i sprinkles vermells per decorar

PREPARACIÓ
Batem durant un minut, a velocitat mitjana, l'oli, el buttermilk, els ous, el colorant vermell i la vainilla. Respecte el buttermilk, si no el compreu en format comercial (en venen al LIDL per exemple), el podeu preparar amb llet i el suc de mitja llimona, i deixant reposar aquesta barreja, sense remenar, durant uns 10-15 minuts.


En un altre bol, ajunteu els ingredients secs (la farina, el sucre, la sal, el bicarbonat sòdic i el cacau en pols), i els tamiseu.


Aboqueu els ingredients sòlids dins els líquids, en tres tongades, remenant el just, i a velocitat baixa, per tal que tot quedi integrat.


Us ha de quedar més o menys així.


Veieu com és molt fàcil? Ja teniu la massa llesta. Només us queda ruixar bé el motlle amb spray antiadherent (i repartir-lo bé per tots els raconets del motlle amb un pinzell) i abocar-hi la massa.


Enforneu a 175 graus, en opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), durant uns 45 minuts (sabreu que està cuit perquè, en punxar-lo, l'estri ha de sortir net). Llavors el traieu del forn, el deixeu refredar dins el motlle durant uns 10 minuts, i finalment el desemmotlleu i el deixeu acabar de refredar damunt una reixa.


La decoració també és molt senzilla. Feu glaça amb sucre llustre i un rajolí d'aigua. Afegiu l'aigua molt a poc a poc, per controlar la densitat, que ha de quedar com de iogurt grec. Llavors aboqueu per sobre el pastís, i abans que s'assequi i repartiu pel damunt els sprinkles vermells.



Ja veueu que requetebonic per fora, i que boníssim per dins!


Que vagi de gust!

diumenge, 27 de maig de 2018

PASTÍS DE CACAU I LLET CONDENSADA!

Aquesta recepta ha sigut un gran descobriment!!!! La vaig trobar al fantàstic bloc Kanela y limón, y ha donat un resultat tan espectacularment deliciós que em sembla la repetirem el pròxim cap de setmana!


INGREDIENTS
Per la base
300 grams de galetes tipus digestive
100 grams de mantega fosa
Pel farcit
1 pot petit de llet condensada
50 grams de cacau pur
100 grams de mantega
3 rovells d'ou
nata i confeti de sucre per decorar

PREPARACIÓ
Agafeu les galetes tipus digestive i trinxeu-les.



Afegiu la mantega fosa i barregeu bé.


Repartiu la barreja resultant damunt un motlle rodó d'uns 23 cm, que jo he folrat amb paper de forn i ruixat amb spray antiadherent, i premeu bé amb el cul d'un got. Procureu quedi una mica de "barana lateral".



Enforneu a 170 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), durant 10 minuts. Llavors retireu del forn i deixeu refredar.


Mentrestant prepareu el farcit. Barregeu la llet condensada amb el cacau.



Afegim la mantega, tallada a trossets petits i escalfeu fins que es fongui i quedi integrada a la barreja.



Deixem refredar una mica i afegiu els rovells. Remeneu molt i molt bé!



Només queda col.locar el farcit damunt la base, i enfornar a 180 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador) fins que qualli, durant uns 20 minuts aproximadament.


Un cop cuita, desenforneu i deixeu refredar...servida a temperatura ambient és genial!


Jo l'he decorat amb una mica de nata i confeti de sucre...però sola ja és celestial!


Que vagi de gust!