Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris COCONUT OIL. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris COCONUT OIL. Mostrar tots els missatges

diumenge, 4 d’agost de 2019

ROSQUILLES AL FORN SALUDABLES!

Aquestes rosquilles són hipermegasenzilles de preparar, i amb uns ingredients d'allò més saludables! Us animeu?


INGREDIENTS (Per unes 10 rosquilles)
2 ous
40 grams de panela
40 grams d'oli de coco fos
200 grams de iogurt grec
80 grams de farina de blat amb llevat incorporat
40 grams de farina d'ametlla
5 grams de bicarbonat
xocolata negra de cobertura i cagallons per decorar

Jo he fet servir aquest oli de coco, bio!

PREPARACIÓ
En el bol de la KA disposem els ous, l'oli de coco i la panela, i barregem molt i molt bé.


En un altre bol barregem les farines i el bicarbonat.


A la barreja d'ous hi afegim el iogurt, en el meu cas, sempre que puc, de La Fageda, que a casa agrada molt.


Barregem una mica més, i incorporem les farines.



Acabem de remenar. Us ha de quedar amb una textura més o menys així.


Omplim els motlles de rosquilles, prèviament ben engreixats (perquè si no us costaran molt de desemmotllar), i cap al forn, a 170 graus, opció rebosteria (escalfor a dalt, a baix i ventilador) durant uns 15-17 minuts, o fins que les veieu daurades i en tocar-les la massa no quedi enfonsada.


Ja veureu com les teniu en un tres i no res!


Només us queda deixar refredar damunt una reixa, i decorar amb xocolata negra de cobertura fosa i cagallons de colors!!! A casa, no va haver-hi temps ni a que la xocolata acabés de solidificar-se!


Que vagi de gust!

diumenge, 10 de març de 2019

HEALTHY CHOCOLATE COOKIES!

Healthy chocolate cookies, o el que vindrien a ser unes galetes de xocolata saludables...fetes amb farina i flocs de civada, oli de coco, sucre de coco i xocolata 74%...una delicia molt poc pecaminosa!!!


INGREDIENTS (per unes 50 galetes, una producció "a lo grande")
375 ml d'oli de coco verge extra
250 grams de sucre de coco
2 ous grossos
180 flocs de civada
500 grams de farina de civada
2 culleradetes de llevat químic tipus Royal
1 culleradeta de bicarbonat
un pessic de sal
200 grams de xocolata 74% a trossets

PREPARACIÓ
Col.loquem l'oli de coco (en estat líquid) i el sucre de coco en el bol de la KA, i barregem fins que els sucre es dissolgui.



Afegim els dos ous i batem una mica més.


Tot seguit incorporem la farina, el llevat químic, el bicarbonat i els flocs de civada, i barregem el just per obtenir una massa homogènia.




L'últim pas és incorporar la xocolata negra (moooolt negra) tallada a trossets no massa petits, i fer una última remenada per repartir-la bé.



La massa us quedarà d'aspecte una mica "oliós" (per l'oli de coco), però no s'ha d'enganxar gens i la podreu treballar fàcilment. Feu boletes, les aixafeu una mica, i les disposeu en una safata folrada de paper de forn.


Enforneu, a 180 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador) durant uns 14-15 minuts, o fins que estiguin daurades.


Un cop cuites, desenforneu i deixeu refredar damunt una reixa.


Ja veureu com desapareixeran de la caixa on les guardeu a una velocitat preocupant!


Que vagi de gust!

diumenge, 29 de gener de 2017

TORTELL FARCIT DE CREMA D'AMETLLA I CACAU CASOLANA...AH! I AMB UNA TORNA DELICIOSA!!!

Darrerament estic fent experiments amb la crema de cacau casolana...i la cosa està donant molt bons resultats! La d'avui, amb farina d'ametlla marcona, oli de coco (les excel·lències del qual ja us vaig explicar en aquesta altra entrada) i sucre de coco, ha resultat un farcit espectacular pel tortell que hem devorat per postres en el dinar familiar de diumenge!!! I encara en queda per fer-ne algun entrepà durant la setmana!!! I per cert, si decidiu preparar-lo, ja veureu que, amb les sobralles podeu fer uns croissantets que són una torna de luxe!!!


INGREDIENTS (Per un tortell per 6 persones)
Per la crema d'ametlla i cacau del farcit
150 grams de farina d'ametlla
220 grams d'oli de coco pur
100 grams de sucre de coco
50 grams de cacau pur
1 culleradeta de canyella en pols

Pel tortell
2 plaques rodones de pasta de full
ou batut i sucre blanc per pintar
sucre llustre per empolsinar

Aquests són els nous ingredients que he incorporat a la recepta
i que m'han donat molt bons resultats!!!
PREPARACIÓ
Primer de tot preparem la crema d'ametlla i cacau. Per fer-ho, posem tots els ingredients en el bol de la KA, i batem fins obtenir una crema ben fina.


Com a toc final afegim la canyella, i tornem a remenar fins que quedi ben repartida i integrada.


I ja la teniu a punt!



Com que us en sobrarà, la podeu guardar en un pot i tenir-ne pels entrepans de la setmana.


És l'hora d'estendre una de les plaques rodones de pasta de full, i, amb l'ajuda d'un plat, fer-hi un forat al bell mig.


Col.loquem farcit a la part central de la pasta.


Pinteu amb ou batut els vorals.


I tapeu amb l'altra placa de pasta de full, a la que prèviament haureu fet la mateixa operació del forat central.


Tant a la vora exterior, com a la interior, practique tallets, que serviran per segellar-lo i impedir que el farcit surti.



Pinteu tota la superfície amb ou batut, i ensucreu lleugerament amb sucre blanc.


Enforneu, a 190 graus, en opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), durant aproximadament 25 minuts. Si el torra massa de la part superior, els darrers minuts de cocció tapeu-lo amb paper d'alumini. Un cop cuit, desenforneu i deixeu refredar completament damunt una reixa.



Just abans de servir, empolsineu generosament amb sucre llustre.


I ja el teniu a punt per ser degustat! O devorat, com ha estat el cas de casa!!!



I, per cert...oblidava la "torna" promesa...Amb els centres desallotjats de les plaques de pasta de full, podeu fer uns minicroissantets, farcits de la crema d'ametlla i cacau...que us proporcionaran, de ben segur, una aclamació unànime de tota la família!





Que vagi de gust!!!

dimarts, 22 de novembre de 2016

CREMA D'AVELLANES CASOLANA ELABORADA AMB OLI DE COCO I PANELA! PERQUÈ ELS PECATS TAMBÉ PODEN SER MOOOOLT SALUDABLES!

Una altra cop innovant amb nous ingredients, en aquest cas per aconseguir una crema d'avellanes casolana, tipus "nocilla" o "nutella" -que encanten a casa meva-, el màxim de saludable. Per això he experimentat amb dos ingredients no massa comuns a la meva cuina: l'oli de coco i la panela, dels que, sense ànim enciclopèdic ni científic, us faré quatre cèntims.
Es diu que l'oli de coco verge, sempre que sigui obtingut en fred i de la manera més ecològica possible, és un aliment ric en calories, però no engreixa tant com hom podria pensar ja que té un metabolisme especial, com a conseqüència dels tipus de greixos que conté (àcids grassos de cadena mitjana, principalment àcid làuric). Resulta que, una vegada digerits, aquests greixos passen directament a la sang i arriben als teixits, on es transformen en energia i les cèl·lules els poden fer servir sense que s’emmagatzemin en forma de greix. D'aquí les múltiples propietats beneficioses que se li associen...i que, com que no sóc metge, ni científica, no puc corroborar!
I pel que fa la panela, és, podríem dir, un dels millors tipus de sucre, ja que es tracta d’un sucre cru, sense refinar ni centrifugar ni depurar, és a dir, no sotmès a cap tipus de processament. La panela s’obté senzillament per evaporació del suc de la canya de sucre a partir d’un procés de cocció al final del qual s’obté aquest sucre sòlid i concentrat. Per tant, la panela, pel que fa a nutrients, és un producte molt superior al sucre blanc, que n’està totalment desproveït a causa dels processos de refinament, i fins i tot supera també el sucre morè, que no deixa de ser sucre blanc refinat al qual s’ha afegit extracte de melassa, que li dóna el gust i sabor característics. A diferència del sucre blanc, la panela conserva minerals essencials com calci, potassi, magnesi, coure i ferro, així com quantitats petites de fluor i de seleni i també de vitamines B1, B2 i B3 i, fins i tot, de vitamina C, i a més, comparat amb el sucre blanc, la panela té menys calories.
Cantades les virtuts dels ingredients, perquè sempre va bé anar a dormir sabent una mica més, passo ja a la recepta d'aquesta fantàstica crema d'avellanes, que farà les delícies de casa meva a l'hora d'esmorzar o berenar els pròxims dies!!! Per cert...dir-vos que jo no he trobat oli de coco etiquetat com a verge, sinó com a pur...espero que sigui igualment sa!

INGREDIENTS
150 grams d'avellanes torrades
200 grams d'oli de coco pur
100 grams de panela
50 grams de cacau pur


PREPARACIÓ
Primer posem un quart de les avellanes en el triturador i les fem miques. Serà la part que donarà un toc cruixent a la crema. Reservem.



Després triturem la resta d'avellanes tan finament com sigui possible.



 Per acabar, barregem les darreres ametlles triturades, la panela, el cacau i l'oli de coco en un bol.


Jo primer ho he integrat tot a mà, i després ho he posat a la KA on, amb l'accessori pala, ho he deixat pastant-se uns quants minuts.




Quan tenim una massa totalment homogènia, afegim l'avellana granulada, la que donarà el toc cruixent, i tornem a remenar per tal que quedi ben repartida.



I ja tenim la crema llesta!



I untada en un bon pa, una mica torradet, és dels millors berenars o esmorzars que es puguin fer!!!!



Que vagi de gust!