Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris ROSQUILLES. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris ROSQUILLES. Mostrar tots els missatges

diumenge, 4 d’agost de 2019

ROSQUILLES AL FORN SALUDABLES!

Aquestes rosquilles són hipermegasenzilles de preparar, i amb uns ingredients d'allò més saludables! Us animeu?


INGREDIENTS (Per unes 10 rosquilles)
2 ous
40 grams de panela
40 grams d'oli de coco fos
200 grams de iogurt grec
80 grams de farina de blat amb llevat incorporat
40 grams de farina d'ametlla
5 grams de bicarbonat
xocolata negra de cobertura i cagallons per decorar

Jo he fet servir aquest oli de coco, bio!

PREPARACIÓ
En el bol de la KA disposem els ous, l'oli de coco i la panela, i barregem molt i molt bé.


En un altre bol barregem les farines i el bicarbonat.


A la barreja d'ous hi afegim el iogurt, en el meu cas, sempre que puc, de La Fageda, que a casa agrada molt.


Barregem una mica més, i incorporem les farines.



Acabem de remenar. Us ha de quedar amb una textura més o menys així.


Omplim els motlles de rosquilles, prèviament ben engreixats (perquè si no us costaran molt de desemmotllar), i cap al forn, a 170 graus, opció rebosteria (escalfor a dalt, a baix i ventilador) durant uns 15-17 minuts, o fins que les veieu daurades i en tocar-les la massa no quedi enfonsada.


Ja veureu com les teniu en un tres i no res!


Només us queda deixar refredar damunt una reixa, i decorar amb xocolata negra de cobertura fosa i cagallons de colors!!! A casa, no va haver-hi temps ni a que la xocolata acabés de solidificar-se!


Que vagi de gust!

diumenge, 3 de febrer de 2019

ROSQUILLES DE MEL I LLIMONA

La xarxa anava plena d'aquestes rosquilles que va ensenyar a fer a les seves stories la @aliterdulcia, i jo no m'he pogut resistir a aquesta febre rosquillera! I un cop fetes, i el més important, tastat el resultat, us haig de dir que no m'estranya que, com diuen les nenes, "ho hagin petat a instagram"...Estan espectacular! No podeu deixar de fer-les, i, sobretot, de provar-les!


INGREDIENTS (per unes 30 rosquilles aprox).
100 grams de sucre blanc
2 ous
la pela ratllada d'una llimona
20 cl de licor de vainilla
130 grams de formatge tipus Philadelphia
330 grams de farina de blat
10 grams de llevat químic tipus Royal
mel i sucre per arrebossar

PREPARACIÓ
Batem els ous i el sucre una bona estona, fins que com a mínim doblin el seu volum. Jo per aquest pas he fet servir l'accessori globus de la KA, i quan ja he tingut els ous "amunt", l'he canviat per la pala.


Llavors hi afegim la pela ratllada de llimona i el licor.


Tot seguit el formatge...


i just quan estigui integrat, aboquem la farina i el llevat químic.


Remenem el just perquè els ingredients quedin integrats. Ha de quedar una massa que no s'enganxi massa.


La deixem reposar uns minuts, i després l'estirem entre dos papers de forn enfarinats.



Ha de quedar una placa d'uns 0,6 cm de gruix aprox.


Llavors, amb l'ajuda de dos talladors rodons, formem les rosquilles.



Les fregim en abundant oli de girasol, fins que estiguin daurades.



Escorrem l'excés d'oli amb l'ajuda d'un paper de cuina.


I, per acabar, les pintem amb mel fosa a banda i banda i les ensucrem...





Ja veureu que, en un tres i no res, les haureu venut totes!


Que vagi de gust!

dilluns, 27 d’agost de 2018

ROSQUILLES DE TARONJA I ANÍS

De rosquilles amb anís i altres licors en trobareu diverses al blog, totes elles delicioses: les rosquilles sense forat, les clàssiques, i les de moscatell i llimona. Però les que avui us porto, preparades per estrenar la meva nova rosquillera (un regal de sant que m'ha fet molta il.lusió), tenen un toc cítric deliciós! A veure què us semblen!


INGREDIENTS
3 ous grossos
200 grams de sucre
200 ml de llet sencera
150 ml d'oli de girasol
200 ml de suc de taronja
la pela ratllada d'una llimona
1/2 copeta d'anís
1 culleradeta de canyella
700 grams de farina
1 sobre de llevat Royal
i oli per fregir i sucre per arrebossar

Aquest és el superestri que estrenava, i que ja
ha esdevingut imprescindible a la meva cuina!

PREPARACIÓ
Posem en un bol els 3 ous i el sucre, i batem bé.



Afegim el suc de taronja i la llet i continuem batent.



Tot seguit incorporem l'oli, la pela de llimona ratllada, l'anís i la canyella.





Quan tot estigui integrat, afegir la farina i el llevat prèviament tamisats.


La massa ha de quedar fina i sense grumolls.


I ja podeu omplir la rosquillera, i començar a fregir.




Un cop fregides per un costat i l'altre, traiem de l'oli, deixem desgreixar una mica sobre paper de cuina i ensucrem.



No tenen cap complicació i són una perdició!


Que vagi de gust!

divendres, 3 de juny de 2016

ROSQUILLES D'ANÍS SENSE FORAT...AMB ANÍS DEL MONO I ÉS FARINA DE GIRONA...UNA COMBINACIÓ IMBATIBLE!!!

Us haig de començar dient que tot el que podia anar malament, hi va anar mentre preparava aquesta recepta...començant pel fet que havien de sortir-ne rosquilles, i, per tant, amb forat al mig...cosa que em va ser impossible perquè, amb les mides exactes de la recepta, que vaig treure de Directo al paladar, la massa va quedar poc consistent com per formar rosquilles, i acabant perquè, remenant, vaig borrar la meitat de les fotos que vaig fer del procés, concretament, les del principi...i, pel mig, de tot i més...però, com que el resultat va ser tan bo, i va agradar molt a casa, especialment a la meva mare, a qui li encanten les pastes tradicionals, m'he decidit a explicar-vos-la. Suposo que, en part, l'èxit està en els ingredients: d'una banda "És farina de Girona", un gran projecte del Gremi de Flequers Artesans de les comarques gironines, de la que trobareu tota la informació clickant aquí, i amb la que ens van obsequiar en el passat Gitour ; i, per l'altra, l'anís el mono que en Josep de Menja de Bacallà, i la seva dona, em van regalar el dia que ens vam conèixer en el Gitour...una combinació així, no podia fallar...En fi...que si us decidiu a fer aquesta mena de rosquilla amb forma de bunyol, ja veureu que no us penedireu!


INGREDIENTS (per unes 25 rosquilles-bunyol)
3 ous
100 grams de sucre blanc
50 ml de llet, 
30 ml d'anís el mono
la pela ratllada d'una taronja i una llimona
50 grams de mantega fosa
16 grams d'impulsor químic
400 grams de farina de blat
oli de gira-sol per fregir-los  i més sucre per arrebossar-los.

Aquí el primer ingredient estrella...l'anís el Mono....

...i la seva gran acompanyant: és farina de Girona!

PREPARACIÓ
En un bol, batem els ous, els sucres i les peles ratllades, fins que, com a mínim, dupliquin el seu volum. Afegint poc a poc la llet i la mantega fosa no massa calenta, amb molt de compte, i, per acabar, la farina, prèviament barrejada amb el llevat. Us ha de quedar una massa tova més o menys així, que haure de deixar reposar durant un parell d'hores a la nevera.


Un cop reposada, amb l'ajuda d'unes culleres en fem boletes que dipositarem dins la paella, on ja tindrem l'oli de gira-sol escalfat.


Veureu que no tarden gaire a daurar-se per un costat, i que ells sols es donen la volta...el mateix que passa amb els bunyols de vent.


Un cop fregits per tots dos costats (veureu que la massa es fa molt gran, els deixeu escórrer una miqueta, i els ben arrebosseu amb sucre....i a punt per menjar!




I mireu quin interior més brutal...queda clar que té una textura densa però molt esponjosa, oi?


Que vagi de gust!